PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Najmocniejsze ciągniki z Chin

Autor: Grzegorz Szularz

Dodano: 10-04-2018 09:30

Tagi:

Chińscy producenci ciągników znani są głównie ze stosunkowo małych i prostych ciągników, w bardzo atrakcyjnych cenach. Czy to oznacza, że oferty producentów z kraju środka ograniczają się tylko do 50-konnych ciągników „cabrio”?



Na hasło chiński ciągnik, od razu przychodzi na myśl maszyna niewielkich gabarytów, niezbyt skomplikowana, wręcz prymitywna niczym żywcem wyjęta z lat 50 ubiegłego wieku, okraszona niezbyt zgrabnie wytłoczonymi plastikami, którą najlepiej byłoby samemu rozkręcić i jeszcze raz poskładać nim podejmie się próby jej uruchomienia, nie mówiąc już o wykonaniu jakieś pracy.

Trudno mówić tu o jakieś reputacji, jeżeli tak wiele chińskich produktów faktycznie jest co najwyżej średniej jakości. Jednak czy problem stanowi pochodzenie, czy raczej cena? W końcu nie brakuje również i producentów z innych części świata, w tym Europy, których produkty często pozostawiają wiele do życzenia. Zostawmy na chwilę jakość i skupmy się na tym, co skrywają plastikowe osłony.

 Mocne "Chińczyki"

 Zdecydowana większość chińskich firm zajmujących się produkcją ciągników, a może ich być nawet 100, stawia na maszyny do 100 KM, co ciekawe często łudząco podobnych do siebie, nie tylko pod względem stylistycznym. Kopie kopii? Nie wiadomo. Są jednak firmy, które oferują maszyny o mocach powyżej 100, a nawet 200 KM. Jak prezentuje się chińska ciągnikowa "ekstraklasa"?

• Lovol TG1854 – 185 KM z sześciocylindrowego silnika produkcji, a jakże, Lovola. Właściciel marki Arbos, w swoim rodzimym portfolio ma nie tylko maszyny do 100 KM, ale i ponad 100 koni, czego zwieńczeniem jest seria TG z topowym modelem TG1854. Przednia oś Carraro, sprzęgła LUK czy podnośnik na komponentach Rexroth to najmocniej podkreślane atuty niebieskiego ciągnika z Weifang.

• Changlin CL 2004 – 200 KM z silnika Caterpillar co ma przełożyć się na zużycie paliwa na poziomie 239 g/kWh. Z opisu producenta można dowiedzieć się, że ciągnik jest wyposażony w duży zbiornik paliwa, wydajną hydraulikę, WOM z prędkościami 540 i 1000 oraz TUZ kat. III. Jednak naszą uwagę najbardziej przykuła dość znajoma stylistyka.

• Zoomlion (Chery) RA2014 – 210 KM z silnika na licencji Deutza, oczywiście sześciocylindrowego o pojemności 6,9 l. Licencyjne są również pozostałe podzespoły, a nawet wygląd, który swojego czasu dość mocno nawiązywał do produktów grupy SDF. Jednak po zaprezentowanych na Agritechnice 2015 modelach, nie ma już śladu, a te sprzedawane w CRL, Rosji czy Ameryce Łacińskiej przypominają dostępny u nas model 50-konny.

• YTO LF2204 – 220 KM krzesana z silnika własnej konstrukcji, przeznaczona jest na rynki mniej restrykcyjne pod względem norm emisji. Ale co ciekawe model ten można kupić np. w Australii za około 186 tys. dolarów australijskich netto (1 AUD to 2,61 PLN – 09.04.2018), wówczas napęd stanowi 220 konny Cummins. Więcej o tym ciągniku pisaliśmy przy okazji relacji z targów Agritechnica w Hanowerze.

• Wuzheng Renoman 2304 – 230 KM z silnika Deutz. Na serię Renoman składają się maszyny o mocach od 145 do 230 KM. Słabsze modele (do 210 KM) napędzane są silnikami Wichai Deutz, zaś dwa najmocniejsze silnikami Deutz.

• KAT 4404 – 440 KM z sześciocylindrowego silnika Weichai w równo kołowym ciągniku, którego producent (XCMG - Xuzhou KAT Machinery Company ) ma w swojej ofercie klasyczne ciągniki od 100 do 280 KM (najmocniejsze klasyki z Chin) oraz równokołowe: 360 i 440 KM. Napęd w tym 18-tonowym kolosie jest przekazywany na obie osie poprzez ręczną przekładnię o 24 przełożeniach do przodu (2-36 km/h) i 12 do tyłu (2-23 km/h). Cena od około 180 tys. zł netto.

Jak widać, chińscy producenci nie stoją w miejscu, wręcz stać im nie wolno, gdyż zgodnie z nową polityką wyznaczoną przez władze, to właśnie na segment około 200 KM ma być położony nacisk, tak aby spopularyzować mocniejsze ciągniki. Biorąc pod uwagę, że coraz więcej chińskich producentów stawia na innowacje (YTO, Lovol, Zoomlion) i to nie tylko w kwestii przejścia ze skrzyń ręcznych na automatyczne, ale także systemów automatycznego prowadzenia i rolnictwa precyzyjnego, jest prawdopodobne, że w ciągu kilku-kilkunastu lat, zmieni się postrzeganie chińskich ciągników. Przynajmniej, jeżeli chodzi o segment najbardziej wydajnych maszyn.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • Kuba 2018-04-11 22:08:23
    Yto ma ciągnik 400 konny. Było o nim w jednej z gazet
  • Polak 2018-04-10 15:12:59
    Trzeba byc idiotą zeby kubic ten chinski badziew
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.158.52.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!