-T9 w wersji ze standardową ramą opracowany został pod kątem rynków europejskich - to ciągnik, który może się poruszać na oponach o szerokości 900 mm o dużej przyczepności do podłoża, a równocześnie nie przekracza szerokości 3 m, spełniając tym samym wymóg związany z transportem - oświadczył Luca Mainardi, kierownik odpowiedzialny za system PLM i ciągniki.

Ciągniki New Holland T9 wyposażono w drugą generację technologi SCR: HI-eSCR, dzięki któremu maszyny spełniają normy wymogi tzw. Ostatecznej normy spalin Tier 4B. Nowa generacja układu SCR nie zmienia sposobu działania maszyny, nie zostały dodane żadne dodatkowe elementy do układu, wzrasta natomiast nieznacznie ilość pobieranego płynu AdBlue.

-Wyższe modele posiadają ramę przeznaczoną do intensywnej eksploatacji w trudnych warunkach - idealnie sprawdzającą się na większych obszarach, w niewielkich gospodarstwach uprawiających zboża i gospodarstwach dysponujących dużymi areałami, w których szerokość maszyn idzie w parze z szerszym śladem. Opony przyjazne dla gleby zapewniają korzyść w postaci mniejszego uszkodzenia gleby na uwrociach - mówi Mainardi.

W kabinie znajdziemy wielokrotnie nagradzany podłokietnik SideWinder II z dźwignią wielofunkcyjną CommandGrip, umożliwiającą sterowanie najczęściej używanymi funkcjami ciągnika (m.in. zmiana biegów przekładni Ultra Command, system zarządzania prędkością jazdy, IntelliSteer oraz system zarządzania skrętem na uwrociach).

Dodatkowo udoskonalono ją wpowadzając szybko reagujace, miękkie w dotyku przyciski oraz podświetlenie. Wbudowane zostało również pokrętło umożliwiające łatwą regulację prędkości docelowych w systemie zarządzania prędkością jazdy.

W ciągnikach New Holland T9 może być nawet 8 zaworów hydrauliki zewnętrznej. Natężenie przepływu w standardowej pompie sięga 159 l/min., w opcjonalnej - nawet 216 l/min., a w połączeniu z pompą Mega Flow możliwe jest osiągnięcie przepływu wynoszącego łącznie 428 l/min.

W zmodernizowanej gamie T9 wprowadzono również przekładnię zębatą WOM pozwalającą osiągnąć prędkość WOM 1000 obr./min. przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej zaledwie 1800, a nie 2000 obr./min., jak miało to miejsce w przypadku poprzednich modeli. Takie rozwiązanie ma sie przełożyć na mniejszy poziom hałasu w kabinie oraz mniejsze zużycie paliwa.

W skład nowej serii ciągników New Holland T9 wchodzi 7 modeli o mocach znamionowych od 375 do 728 KM. Zupełnie nowym modelem w gamie T9 jest T9.645 o mocy znamionowej 588 KM.

Podobał się artykuł? Podziel się!