Firma New Holland wprowadziła na rynek zmodernizowaną wersję ciągników serii TD5, których poprzednia generacja była sprzedażowym hitem firmy. Zmodernizowana gama ciągników, podobnie jak poprzednio obejmuje 6 modeli z silnikami o mocy od 65 do 114 KM.

- Wyróżnikiem prezentowanych na Agrotechu maszyn na tle poprzednich modeli serii TD5 jest zastosowanie w 4 największych modelach jednostek napędowych z układem common rail. Ponadto ciągnki opcjonalnie cechują się dużo wyższym udźwigiem podnośnika osiągniętym przez zastosowanie dwóch siłowników wspomagających - mówi Łukasz Chęciński, specjalista ds. produktu New Holland Polska.

W czterech największych modelach (86, 99, 107 oraz 114 KM) pracuje 4-cylindrowy silnik FPT o pojemności 3,4 l. Maksymalna moc niebieskich ciągników serii TD5 osiągana jest przy prędkości obrotowej wynoszącej 1900 obr./min i pozostaje w pełni dostępna do poziomu 2300 obr./min. Do spełnienia norm emisji spalin Tier 4 wykorzystano układ recyrkulacji spalin z chłodnicą (CEGR).

W stosunku do starszych modeli TD5.85 i TD5.95 jednostki zastosowane w nowych ciągnikach TD5.85 i TD5.95 cechują się niższą znamionową prędkością obrotową wynoszącą 2300 obr./min (wcześniej było to 2500 obr./min). Jak zapewniają przedstawiciele firmy New Holland, zapewnia to większą elastyczność silnika i niższe zużycie paliwa nawet o 11 proc. w porównaniu do poprzednich modeli o tej samej mocy.

Dwa najmniejsze modele napędzane są 3-cylindrowymi silnikami znanymi z poprzedniej serii i spełniającymi normę emisji spalin Tier 3.

Opcjonalnie w czterech największych modelach może pracować pompa zasilająca układ hydrauliczny o wydatku 63 l/min (standardowo 47 l/min). Udźwig tylnego układu zawieszenia (kat. II) to 3000 kg w przypadku najmniejszego modelu i 3565 kg w przypadku pozostałych maszyn. Udźwig 3 największych ciągników TD5 może być dodatkowo zwiększony do 4700 kg przez zastosowanie siłowników wspomagających.

Nowe modele serii TD5 są dostępne z systemem Lift-O-Matic Plus. Obejmuje on mechaniczną dźwignię za pomocą której można podnosić i przywracać narzędzie zawieszone na TUZ do ustawionej innną dźwignią głębokości.

Zmianom poddano również układ elementów sterowniczych. W kabinie ciągnika znajdziemy nową deskę rozdzielczą umożliwiającą podgląd m.in. prędkości jazdy. Komfort pracy poprawia również nowa pozycja rury wydechowej - przy prawym słupku kabiny.