Do zasilania układu cieczowego zostały zastosowane pompy nowej generacji ZETA. Układ składa się z dwóch pomp zespolonych. Napęd pomp jest przekazywany przez WOM lub opcjonalnie – przez hydraulikę ciągnika.

Nowa konstrukcja ramy oraz dyszla umożliwia stosowanie jako standardu amortyzacji zaczepu zmniejszającej przenoszenie drgań między ramą a zaczepem. Zaczep wykonany jest z profili giętych i przeznaczony do agregatowania z dolnym zaczepem ciągnika.

Zbiornik poliestrowy o zupełnie nowej konstrukcji i kształcie, zapewnia niski środek ciężkości oraz właściwe rozłożenie masy a gładkie ścianki wewnętrzne są łatwe w utrzymaniu czystości.

Zbiorniki posiadają system wewnętrznych falochronów, zwiększających sztywność konstrukcji oraz eliminujących przemieszczanie się cieczy podczas przejazdów. Charakterystycznym elementem nowego zbiornika jest umieszczenie zbiorników wody czystej do płukania opryskiwacza na zewnątrz w dolnej, bocznej części ramy jako dwa, niezależne zbiorniki. Zbiornik standardowo wyposażony jest również w układ głowic płuczących do szybkiego spłukania zbiornika.

Nowy opryskiwacz wyposażon w oś hamowaną i amortyzowaną pneumatycznie, a na życzenie klienta, dostępna będzie również wersja z kołami skrętnymi na zwrotnicach z systemem automatycznego kopiowania śladów ciągnika (przez elektroniczny układ żyroskopowy).

Era 6036 wyposażona jest w nową belkę polową o szerokości roboczej 36 m, składaną pakietowo do boku opryskiwacza. Cała konstrukcja belki wykonana jest w technice giętych profili, zapewniających wysoką sztywność konstrukcji oraz precyzję naniesienia oprysku. Ostatnie skrzydła belki wykonane zostały z profili aluminiowych dla zmniejszenia masy i wyposażone w system uchylny zabezpieczający przed uszkodzeniem mechanicznym. System wynoszenia belki na równoległoboku zapewnia wysokie wynoszenie belki polowej w zakresie 0,5 - 2,5 m i możliwość wykonywania zabiegów w najwyższych uprawach.

Za właściwe sterowanie wszystkimi funkcjami hydrauliki i oprysku odpowiada komputer montowany jako wyposażenie standardowe. Do dyspozycji klienta przewidziany jest komputer UNIA Spray oraz jako opcja UNIA Terminal System z obsługą sygnału GPS i automatycznym sterowaniem podnoszenia i pochylenia belki. Terminal wykonany jest w technologii ISOBUS i umożliwia bezproblemowe agregatowanie z ciągnikami wyposażonymi w tego rodzaju elektronikę. Podobał się artykuł? Podziel się!