W kolejnej generacji ciągników serii Arion zastosowano kilka istotnych, nowych rozwiązań. Ważnym elementem z punktu widzenia komfortu użytkownika jest kabina amortyzowana w czterech punktach. Jest to amortyzacja mechaniczna (sprężyny + siłowniki gazowe) z możliwością regulacji twardości zawieszenia w trzech stopniach.

Układy sterowania funkcjami ciągnika zależą od typu jego konfiguracji. W wersji CIS ciągnik jest dostępny z mechanicznymi zespołami sterowania. Jednak w porównaniu do poprzednich modeli, podłokietnik uzupełniono o elektryczny włączniki WOM, a pokrętło do ustawiania głębokości roboczej przesunięto do przodu, przez co stało się lepiej dostępne.

W wersji z CEBIS, nowy podłokietnik ma wbudowaną wielofunkcyjną dźwignią CMOTION. W kabinie znalazł się także terminal obsługowym CEBIS. Oferta foteli kierowcy została powiększona i obejmuje teraz pięć amortyzowanych pneumatycznie foteli firm Sears i Grammer.

W skład serii Arion 500/600 wchodzi siedem modeli o mocach od 140 do 175 KM mocy znamionowej. Jednostki napędowe to silniki John Deere, które dla spełnienia obowiązujących norm emisji spalin zostały wyposażone w układ EGR i filtr cząstek stałych (CRT).

- Na dzień dzisiejszy mamy w tym zakresie następujące podejście: W ciągnikach o mocy do 184 KM, które pracują zazwyczaj w mniejszych gospodarstwach, technologię opieramy na CRT. W większych ciągnikach, użytkowanych w dużych gospodarstwach gdzie są większe możliwości stosowania AdBlue, proponujemy w maszynach silniki z technologią SCR - tłumaczy Emil Kazimierczak, menadżer ds. produktu w firmie Claas Polska.

Pod maską silnika w serii 500 znajdują się czterocylindrowe jednostki napędowe o pojemności skokowej 4,5 l a w serii 600 silniki sześciocylindrowe o pojemności skokowej 6,8 l, wszystkie z techniką 4 zaworów na cylinder, układem wtryskowym Common Rail, turbiną doładowania o zmiennej geometrii i Intercoolerem chłodzeniem powietrza doładowującego.

Wygląd maszyn zmienił się również dzięki nowej zabudowie silnika. Konstrukcja ciągnika jest półramowa. Z przodu umieszczono pakiet chłodnic z wygodnym systemem otwierania do czyszczenia. Wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym jest sterowany elektronicznie. Jego obroty są ustalane automatycznie i zależą od informacji z komputera m.in. o temperaturze silnika, powietrza doładowanego oleju i cieczy chłodzącej. Opcjonalnie dostępna jest również amortyzacja przedniej osi z niezależnym wyłączaniem lewej i prawej strony.

 - Sprzedaliśmy około 10 ciągników z nowej serii. Mamy sporo zamówień na kolejne maszyny - dodaje Kazimierczak. 

Podobał się artykuł? Podziel się!