Rozbudowana seria obecnie liczy sobie sześć modeli: TD5.65, TD5.75, TD5.85, TD5.95, wraz z dwoma nowymi, flagowymi modelami TD5.105 i TD5.115 o mocy od 65 do 113 KM. – Gama TD5 została starannie opracowana, aby spełnić specyficzne wymagania tego wysoce konkurencyjnego segmentu. Cieszące się uznaniem elementy, takie jak mechaniczne przekładnie napędowe i łatwa konserwacja, połączone zostały z nową kabiną i montowaną przy kolumnie kierownicy hydrauliczną dźwignią przekładni nawrotnej PowerShuttle – unikalną w tym segmencie – aby zaoferować unowocześnioną wersję tradycyjnych ulubionych rozwiązań – komentuje Pierre Lahutte, dyrektor ds. zarządzania produktami.

Ciągniki na zewnątrz wyróżniają się m.in.nową kabiną o nazwie VisionView, która oferuje operatorowi świetny komfort i intuicyjną obsługę wszystkich kluczowych funkcji ciągnika. Wszystkie główne elementy sterowania, włącznie z dźwignią gazu ręcznego i dźwigniami sterującymi zaworami hydraulicznymi, zostały rozmieszczone na prawym pulpicie, aby ruch tułowia operatora. Zintegrowany joystick ładowacza czołowego, umieszczono ergonomicznie wraz z zamontowaną przy kolumnie dźwignią zmiany kierunku jazdy, co zwiększa wydajność ładowacza i zmniejsza zmęczenie operatora podczas pracy. Ponadto do pracy z ładowaczem przyda sie przeszklona częściowo powierzchnia dachu. W sumie przeszklona powierzchnia kabiny zajmuje aż 5,034 m2. W kabinie znazała się też nowa klimatyzacja (z szybkim wentylatorem do odszrania szyb), wygodniejszy fotel kierowcy, a z tyłu kabiny zamontowano aż 6 świateł roboczych.

Podstawowe modele TD5.65 i TD5.75 wyposażone są w mocne, 3-cylindrowe silniki o mocy sięgającej 72 KM, co zapewnia niezawodność i oszczędność paliwa. Model TD5.85 wyposażony jest w silnik F5C marki FPT, a trzy najbardziej prestiżowe modele TD5.95 – TD5.115 wyposażone są w silniki Nef o pojemności 4,5 l produkcji FPT Industrial, umożliwiające osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego 445. Okres między przeglądami serwisowymi sięga 600 godzin. Ponadto wszystkie modele są dostosowane do zasilania paliwem B100 – 100-proc. biodieslem.

Do zmiany kierunku jazdy zastosowano układ powershuttle, ktory można uruchomić bez wciskania pedału sprzęgła. Modele od TD5.85 do TD5.115 posiadają opcję płynnej zmiany kierunku, co doskonale sprawdza się w przypadku użytkowania z ładowaczem czołowym.

TD5.65 i TD5.75 oraz wszystkie modele wyposażone w reduktor biegów pełzających 20x12 mogą być wyposażone wyłącznie w mechaniczną dźwignię zmiany kierunku, montowaną podobnie jak w pozostałych ciągnikach – przy kolumnie kierownicy. Wraz z wprowadzeniem do serii ciągników większej mocy: TD5.105 i TD5.115, zwiększono również skuteczność hamulców przez zastosowanie dodatkowej tarczy hamulcowej.

W nowej serii TD5 dostępna jest także wersja ciągników z ramą ochronną ROPS. Platforma ROPS charakteryzuje się tym samym, ergonomicznym rozmieszczeniem elementów sterowniczych jak w przypadku kabiny, ale zastosowano tu wykończenia odporne na trudne warunki robocze i atmosferyczne. Warianty ROPS mogą być również wyposażone w daszek ochronny

Modele TD5.105 i TD5.115 są całkowicie kompatybilne z oponami tylnymi R38 i przednimi R28 – jest to jedyny ciągnik w swojej klasie oferujący taką opcję, której zadaniem jest zwiększenie wydajności.

Nowa numeracja umożliwia szybkie rozszyfrowanie specyfikacji mocy poszczególnych modeli. Pierwsza cyfra “5” pozycjonuje model w obrębie całej rodziny ciągników New Holland. Cyfry po kropce oznaczają maksymalną moc ciągnika.

Nowe modele zadebiutują w Europie wczesnym latem. Podobał się artykuł? Podziel się!