Obecnie największe modele ciągników Valtry – seria S, wkroczyły w trzecią generację, którą symbolizuje ostatnia cyfra w oznaczeniu modelu. Nowe modele to S233, S263, S293, S323 i S353. Silniki maszyn, dla spełnienia najsurowszych norm emisji spalin, wykorzystują technologię SCR z dodatkiem płynu AdBlue wtryskiwanego do katalizatora spalin.

Technologię SCR Valtra zastosowała pierwsza na rynku. – Z perspektywy czasu, było to bardzo słuszne posunięcie – mówi Bogdan Rachwał, szef AGCO w Polsce. - Producent silników – AGCO Sisu Power, należący do AGCO, miał możliwość wyboru między SCR, EGR lub ew. jeszcze innymi rozwiązaniami. Nasi konstruktorzy stanęli przed decyzją: którą drogą pójść. W oparciu o posiadaną wiedzę, bez wahania została podjęta decyzja o wdrożeniu SCR. Było to związane z tym, że SCR to czysty proces spalania zachodzący już w układzie wydechowym. Nie ma tu częściowego napełniania komory spalania gazami spalinowymi i potrzeby chłodzenia ich. To związane jest m.in. z potrzebą dodatkowej chłodnicy i wygenerowania przez silnik mocy do napędu wentylatora tej chłodnicy – tłumaczy Rachwał.

W nowych modelach zwiększone zostały również wartości momentów obrotowych, przy jednoczesnym obniżeniu poziomu hałasu w kabinie z 71 do 70 decybeli. Poprawiono także chłodzenie silnika, aby umożliwić eksploatację ciągników przy jeszcze wyższych obciążeniach oraz w warunkach skrajnie wysokich temperatur zewnętrznych.

Aby wydłużyć czas pracy, zwiększono również pojemność zbiornika paliwa i AdBlue (630 i 60 litrów). Przedni most został wzmocniony do pracy pod dużymi obciążeniami, a układ hamulcowy został ulepszony o nowy system zapobiegania zamarzaniu.

W standardowym wyposażeniu można znaleźć m.in. przystosowanie do prowadzenia automatycznego Auto-Steering lub kompletny pakiet System 150 Auto-Steering, który przy pomocy nawigacji satelitarnej może kierować ciągnikiem nawet z dokładnością do kilku centymetrów. Fabrycznie montowany jest także system AGCOMMAND służący do śledzenia pojazdów i rejestrowania danych z monitorinku ciągnika, jego działania i sprawnośĆ, które monitoruje położenie ciągnika, jego działanie i sprawność. Ciągniki wyposażone w system AGCOMMAND mogą być monitorowane przez  właściciela ciągnika lub dealera z wykorzystaniem Internetu.

Dowiedz się więcej na temat Valtry

Podobał się artykuł? Podziel się!