Nowa przyczepa skorupowa charakteryzuje się możliwością bocznego wywrotu skrzyni - na prawo. Umożliwiają to dwie, otwierane niezależnie od siebie burty z centralnym układem ryglowania.

- Wprowadzenie nowej konstrukcji zostało podyktowane przede wszystkim potrzebą rolników, którzy nie dysponują wysokimi magazynami. Wysokość tej przyczepy przy wywrocie do tyłu sięga 7,6 m. Przy wywrocie na bok wysokość rozładunkowa jest o wiele niższa bo tylko 4,5 m, a więc zmienia się diametralnie - wyjaśnia Michał Kłaczyński z Wieltonu.

Za unoszenie skrzyni odpowiada jeden siłownik - tak jak w przypadku standardowej przyczepy skorupowej. Niewielkie zmiany konstrukcyjne dotyczą ramy. Stabilność konstrukcji została poprawiona przez zmianę zawieszenia z typu boogie na tandem.

Oprócz resorów zawieszenia kołowego, dodatkowo wstrząsy tłumi amortyzator hydrauliczno-gazowy na dyszlu. Amortyzator może być także pomocy przy podczepianiu przyczepy - regulacji położenia dyszla.

Aby ułatwić zamykanie burt zastosowano prosty dodatek - magnesy wspomagające zamykanie. Pod burtami z prawej strony znalazły się blaszane „parapety" dzięki którym materiał przy wyładunku bocznym nie przemieszcza się pod koła i pod przyczepę. Opcjonalnie burty można wyposażyć w nadstawki 300 lub 600 mm.

- Na razie przyczepa oferowana będzie w ładowności 18 ton. Przyczepa została skonstruowana przede wszystkim pod rynek czeski, ale widzimy też spore zainteresowanie w Polsce - podsumowuje Kłaczyński.

Podobał się artykuł? Podziel się!