Jarosław Figurski z Grupy SDF Polska, wyjaśnia, że nowe maszyny nie zastępują którejkolwiek z obecnych serii ciągników, ale tworzą nową grupę. - Seria Virtus to całkowicie nowa gama ciągników. Na przykładzie Deutz-Fahra można to zobrazować, że plasuje się ona pomiędzy serie Agrofarm i Agrotron. Są to bardzo nowoczesne i wydajne ciągniki - tłumaczy przedstawiciel SDF.

Największy z nowej trójki to Virtus, charakteryzujący się wysokim współczynnikiem mocy do masy, który wynosi 38.5 kg/KM. Warto dodać przy tym, że dopuszczalne obciążenie ciągniki to aż 8000kg. Pozostałe dysponują mocą 99 KM (Virtus 100) i 110 KM (Virtus 110).

Jedną z zalet Virtusów ma być duża swoboda wyboru wersji kompletacji wyposażenia dodatkowego, na przykład: elektrohydrauliczny rewers i systemem Stop&Go, oś przednia o dopuszczalnym obciążeniu sięgającym 3500kg, układ hydrauliczny z pompą o wydajności 60 l/min przy obrotach silnika na poziomie 900 obr/min oraz zintegrowany ładowacz czołowy. Możliwe wyposażenie to także przekładnia Powershift 60P+60T z maksymalną prędkością jazdy 50km/h (40km/h przy ekonomicznej prędkości obrotowej silnika), pozwalająca na pracę z prędkością jazdy już od 134m/h, z reduktorem do prędkości polowych w zakresie 2,9 do 16km/h oraz automatyczne uruchamianie blokady mechanizmów różnicowych i napędu na 4 koła.

Modele Virtus napędzane są cztero-cylindrowymi, elektronicznie sterowanymi silnikami Deutz Common Rail. Za oczyszczanie spalin odpowiada zewnętrzny, chłodzony układ recyrkulacji spalin (EGR) w połączeniu z filtrem par paliwa POC oraz katalizatorem redukującym ilość cząstek stałych i tlenków azotu NOx (Tier 4).

Rewers hydrauliczny ze sprzęgłem Sense Clutch oferuje rozwiązanie technologiczne w postaci systemu Stop&Go. Pozwala on operatorowi na kontrolowanie ruchu ciągnika przy użyciu jedynie pedału hamulca, bez konieczności użycia sprzęgła. Takie rozwiązanie przyda się szczególnie przy pracach z ładowaczem czołowym, przy łączeniu osprzętu i ruszaniu z miejsca na wzniesieniach . Dźwignię rewersu wyposażono dodatkowo w pokrętło regulacji czułości jego działania. Do tego dostępny jest pakiet prędkości WOM: 540/540ECO/1000/1000ECO oraz WOM zsynchronizowany (Syncro) z niezależnym wałkiem.