PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowa seria, wyższe standardy

Nowa seria, wyższe standardy

Autor: farmer.pl/kh

Dodano: 10-12-2012 12:33

Tagi:

Kolejna nowość grupy Same Deutz-Fahr. Virtus – to seria marki Same, w skład której wchodzą trzy modele ciągników o mocy w zakresie 99-120 KM. System ruszania Stop&Go, układ kierowniczy ze zmianą czułości skrętu – to tylko niektóre z innowacji zastosowanych w maszynach.



Jarosław Figurski z Grupy SDF Polska, wyjaśnia, że nowe maszyny nie zastępują którejkolwiek z obecnych serii ciągników, ale tworzą nową grupę. - Seria Virtus to całkowicie nowa gama ciągników. Na przykładzie Deutz-Fahra można to zobrazować, że plasuje się ona pomiędzy serie Agrofarm i Agrotron. Są to bardzo nowoczesne i wydajne ciągniki - tłumaczy przedstawiciel SDF.

Największy z nowej trójki to Virtus, charakteryzujący się wysokim współczynnikiem mocy do masy, który wynosi 38.5 kg/KM. Warto dodać przy tym, że dopuszczalne obciążenie ciągniki to aż 8000kg. Pozostałe dysponują mocą 99 KM (Virtus 100) i 110 KM (Virtus 110).

Jedną z zalet Virtusów ma być duża swoboda wyboru wersji kompletacji wyposażenia dodatkowego, na przykład: elektrohydrauliczny rewers i systemem Stop&Go, oś przednia o dopuszczalnym obciążeniu sięgającym 3500kg, układ hydrauliczny z pompą o wydajności 60 l/min przy obrotach silnika na poziomie 900 obr/min oraz zintegrowany ładowacz czołowy. Możliwe wyposażenie to także przekładnia Powershift 60P+60T z maksymalną prędkością jazdy 50km/h (40km/h przy ekonomicznej prędkości obrotowej silnika), pozwalająca na pracę z prędkością jazdy już od 134m/h, z reduktorem do prędkości polowych w zakresie 2,9 do 16km/h oraz automatyczne uruchamianie blokady mechanizmów różnicowych i napędu na 4 koła.

Modele Virtus napędzane są cztero-cylindrowymi, elektronicznie sterowanymi silnikami Deutz Common Rail. Za oczyszczanie spalin odpowiada zewnętrzny, chłodzony układ recyrkulacji spalin (EGR) w połączeniu z filtrem par paliwa POC oraz katalizatorem redukującym ilość cząstek stałych i tlenków azotu NOx (Tier 4).

Rewers hydrauliczny ze sprzęgłem Sense Clutch oferuje rozwiązanie technologiczne w postaci systemu Stop&Go. Pozwala on operatorowi na kontrolowanie ruchu ciągnika przy użyciu jedynie pedału hamulca, bez konieczności użycia sprzęgła. Takie rozwiązanie przyda się szczególnie przy pracach z ładowaczem czołowym, przy łączeniu osprzętu i ruszaniu z miejsca na wzniesieniach . Dźwignię rewersu wyposażono dodatkowo w pokrętło regulacji czułości jego działania. Do tego dostępny jest pakiet prędkości WOM: 540/540ECO/1000/1000ECO oraz WOM zsynchronizowany (Syncro) z niezależnym wałkiem.

Ciekawym rozwiązaniem jest układ kierowniczy z systemem Steering Double Displacement (SDD), który daje komfort łatwego prowadzenia maszyny w każdych warunkach. Wciskając przycisk, operator jest w stanie zmniejszyć o połowę liczbę obrotów koła kierownicy niezbędnych do wykonania maksymalnego skrętu. Innowacyjne jest także sterowanie układem hydraulicznym. Istnieje możliwość wyboru pomiędzy aż 6 lub 8 dystrybutorami sterowanymi mechanicznie lub 6, 8 lub 10 wyjściami sterowanymi elektrycznie z możliwością regulacji ilości i czasu podawania oleju.

W ciągnikach znalazł się także hydrostatyczny układ hamulcowy z tarczami w kąpieli olejowej na 4 koła, hamulec postojowy Parkbrake oraz Powerbrake, którego rozwiązania wzorowano na stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym, wspomagające operatora w trakcie hamowania redukując wymagany nacisk na pedały. Kolejną interesującą funkcją jest możliwość wyposażenia ciągnika w jedną oś napędową, osią o regulowanej szerokości oraz układem hamulcowym, które sprawdzają się w trakcie pracy w międzyrzędziach.

Elementami wpływającymi w dużej mierze na komfort pracy operatora są m.in. amortyzacja przedniej osi, system pneumatycznej amortyzacji kabiny, prosta obsługa elementów sterowania oraz doskonała widoczność z miejsca operatora.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.97.221
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!