Właśnie dobiega końca największa w europejskiej historii premiera nowych produktów John Deere połączona z prezentacją strategii rozwoju firmy na rynkach Regionu 2 (Europa i kraje WNP, Afryka Północna oraz Bliski i Środkowy Wschód). Od 30 maja do 27 czerwca firma zaprosiła na prezentację do Lizbony około 5000 sprzedawców, kluczowych klientów, ekspertów rolnictwa z 59 krajów oraz europejską prasę.

- Świadomie wybraliśmy Lizbonę na zorganizowanie tego spotkania, ponieważ około 500 lat temu Vasco da Gama wyruszył stąd na podbój nowych lądów, by dokonać nowych odkryć i rozwijać nowe standardy nawigacji - powiedział Christoph Wigger, wiceprezes John Deere ds. sprzedaży i marketingu dla Regionu 2. – Podobnie jak ten sławny marynarz wyznaczał kierunki, robimy to samo, rozwijając naszą działalność w tym ważnym regionie.

Zrewidowana strategia przewiduje osiągniecie globalnych rocznych przychodów na poziomie 50 mld USD do roku 2018. Strategia ta silniej koncentruje się na dwóch platformach wzrostu – maszyn rolniczych i budowlanych. Mocny nacisk na rozwój będzie położony również na rozwiązania do pielęgnacji zieleni oraz leśnictwa, sprzedaż części zamiennych i rozwiązania inteligentne.

Według szefostwa firmy, rolnictwo potrzebuje innowacyjnych i ciągle coraz bardziej wydajnych rozwiązań, aby w przyszłości zapewnić pożywienie dla coraz większej liczby ludności.  - Wydajność będzie musiała rozwijać się szybciej niż kiedykolwiek, a wydajne maszyny rolnicze staną się absolutną koniecznością. Pomimo tego, że będziemy musieli się również rozwijać w innych częściach świata, Region 2 jest przede wszystkim naszą największą szansą na wzrost przychodów - uważa Samuel R. Allen, dyrektor Deere & Company.

Rolnictwo europejskie jest w posiadaniu 30 proc. globalnych gruntów ornych, 41 proc. światowej produkcji mleka i 24 proc. produkcji mięsa wieprzowego, Region 2 stanowi potencjalny rynek zbytu dla maszyn rolniczych o rocznej wartości 35 mld USD. - Naszą ambicją w tym regionie jest osiągnięcie przychodów na poziomie 7 miliardów USD oraz zdobycie ogólnego udziału w rynku 25 proc. do roku 2014. Wyraźnie koncentrujemy się na wzroście udziału w rynku w 27 państwach UE we wszystkich kategoriach produktów do roku 2014, a ponadto koncentrujemy się na rozwijaniu rynków WNP - powiedział Wigger.