W skład nowej serii ciągników Stiger i Quadtrac wchodzą trzy modele: 540, 580 oraz 620 dysponujący mocą nominalną 628 KM i maksymalną - 692 KM! Nowe ciągniki Steiger i Qudrac na dzisiaj są wyposażone w najmocniejsze jednostki napędowe oferowane na rynku w tej klasie ciągników.

Potężną moc generują 6-cylindrowe silniki FPT Cursor 13 o pojemności 12,9 l. Spełniają one tzw. ostateczną normę emisji spalin Tier 4 final (Stage 4). Aby to było możliwe, producent zastosował nową generację układu SCR - Hi-eSCR. W układzie wydechowym nie znajdziemy filtra cząstek stałych.

W osiągnięciu wysokich parametrów pracy, ciągnikom Case IH pomagają dwie chłodnice powietrza doładowującego. Moment obrotowy najmocniejszego silnika wynosi 2941 Nm. Zbiornik paliwa w modelu 620 ma pojemność 1900 litrów. Drugi zbiornik na AdBlue mieści 320 litrów płynu.

Przekładnia napędowa to skrzynia typu full power shift z 16 biegami do przodu i dwoma wstecz. Maksymalna prędkość możliwa do osiągnięcia przez giganty to 37 km/h.

- Nowością w gąsienicowym układzie jezdnym są m.in. przezroczyste dekielki na każdym z kół, dzięki którym można łatwo kontrolować poziom oleju oraz jego zabarwienie, które będzie sygnałem do potrzeby jego wymiany - mówi Vincent Hazenberg, menadżer ds. produktu Case IH.

Nacisk na glebę gąsienic w porównaniu do kół jest około 5-krotnie niższy. - Przy gąsienicy nacisk na glebę jest rzędu 0,4 bara. Duża powierzchnia kontaktu z podłożem w przypadku Quadtraca a co za tym idzie - świetny uciąg, sprawia, że nie maszyna nie wymaga dodatkowego balastu. Balast jest stosowany w wersji kołowej ciągnika, a więc w Steigerze - dodaje Hazenberg.

Niewielkich zmian dokonano w wyglądzie maszyny. Więcej modyfikacji dotyczy komfortu pracy. Kabina oferuje bardzo dużą przestrzeń, nie jest ciasno także podczas jazdy drugiej osoby. Amortyzacja kabiny jest mechaniczna, 4-punktowa.

W środku mamy do czynienia z nową wentylacją siedzenia kierowcy. Nowe, ustawiane i podgrzewane jest także szerokokątne lusterko wsteczne.

Zmieniono także dżojstik - Multicontroller, na którym umieszczono dodatkowe pokrętło za pomocą którego ustala się docelową prędkość pracy maszyny. Multicontroller może obsługiwać do ośmiu par zaworów hydraulicznych, a także automatyczną funkcją jazdy na uwrociach.

Kolorowy monitor AFS Pro 700 jest zintegrowany z podłokietnikiem, a także zsynchronizowany z ruchami fotela kierowcy. AFS Pro 700 zapewnia nowoczesny komfort użytkowania wszystkich funkcji automatycznego systemu prowadzenia pojazdu wzdłuż zadanego toru AFS AccuGuide, a także ogólnych funkcji ciągnika, takich jak hydrauliczna regulacja przepływu.

Wymiary gabarytowe nowego ciągnika Quadtrac to 3,77 m wysokości i 7,60 m długości. Szerokość wraz z gąsienicami o szerokości 710 mm wynosi 2,99 m. Dostępna jest ponadto gąsienica o szerokości 910 mm.

Podobał się artykuł? Podziel się!