Maszyny mieliśmy okazję poznać podczas ich przedpremierowego pokazu w pobliżu Fabbrico - miasteczka nieopodal Bolonii w którym znajduje się główna siedziba i zakłady produkcyjne ARGO.

Nowe ciągniki Landini to seria 6 i 7. W skład pierwszej wchodzą trzy modele 4-cylindrowe: 6-145, 6-160 i 6-175 o mocach znamionowych w zakresie 131-160 KM. Ponadto układ DualPower pozwala silnikowi największego modelu wygenerować dodatkowe 15 KM.

W „siódemkach" pracują z kolei jednostki 6-cylindrowe (wszystkie w technologii DualPower), o mocach znamionowych od 151 do 175 KM. Przy załączonej dodatkowej mocy, największa z maszyn osiągnie moc niemal 215 KM. Wszystkie silniki to produkt marki NEF z technologią SCR, spełniające normę spalin Stage 3b.

Pierwsze co rzuca się w oczy w nowych maszynach serii 6 i 7, to świeży design na czele z 4-słupkową kabiną. Zupełnie nowe kabiny oferują teraz dużo miejsca dla operatora i pasażera oraz świetną widoczność w każdym kierunku.

W dachu również znajdziemy przeszklona część, która może być pomocna przy pracy z ładowaczem czołowym. To co zwraca jeszcze uwagę w kabinie to składane we wnękę obudowy błonnika siedzenie pasażera w taki sposób że nie wystaje poza jej obrys zdecydowanie podnosząc komfort wsiadania i wysiadania z ciągnika.

Standardowe siedzenie operatora jest amortyzowane pneumatycznie, a kabinę opcjonalnie można doposażyć w system amortyzacji hydraulicznej. Jednak na pierwszym miejscu w kabinie uwagę zwraca nowy multifunkcyjny podłokietnik z dżojstikiem.

Nowym przyciskiem i funkcją jest możliwość programowania niektórych czynności. Sama dźwignia dżojstika jest nieruchoma, a więc bez funkcji, ale kto wie czy w niedługim czasie nie będzie ona służyła do obsługi bezstopniowej przekładni - taką właśnie opcję planuje włoski producent wprowadzić do serii 6 i 7.

Ponadto standardowymi elementami umilającymi pracę są teraz m.in. automatyczna klimatyzacja oraz radio MP3 z bluetooth. Smaczku dodają podgrzewane i elektrycznie ustawiane lusterka wsteczne.

Na zewnątrz - nowy pakiet oświetlenia roboczego. Pracę po zmierzchu ułatwi w sumie 8 przednich halogenów i 4 tylne. Charakterystycznym dla ciągników z ARGO jest również niezależny układ zawieszenia z amortyzacją przedniej osi.

W obydwu seriach napęd na koła jest przenoszony przekładnią Roboshift 24/24 (produkcja ZF) z 6 zakresami i 4 biegami zmienianych pod obciążeniem. Przekładnia może pracować również w trybie automatycznym (na każdym z zakresów).


W obydwu seriach maszyn w układach hydraulicznych pracują pompy o maksymalnym wydatku 123 l/min. Ciągniki mogą być wyposażone w 6 par szybkozłączy hydraulicznych, wszystkie sterowane elektrohydraulicznie, z możliwością regulacji przepływu oleju. Udźwig podnośnika w ciągnikach serii 7 to aż 9,3 tony.

Podobał się artykuł? Podziel się!