Nowa gama maszyn żniwnych składa się z czterech modeli. Pięcio- i sześcioklawiszowe kombajny oznaczone symbolami C9205 TS i C9206 TS oraz C9205 TSB i C9206 TSB, które wyposażono dodatkowo w system Balance, kompensujący poprzeczne nachylenie terenu do 20 proc. I wzdłużne do 6 proc.

Modele przystosowane do prac na pochyłym terenie, wyposażono także w regulowaną tylną oś, napęd na 4 koła i system kontroli trakcji. Te elementy układu jezdnego mają zagwarantować najwyższą wydajność w każdych warunkach terenowych.

Sercami maszyną są silniki Deutz (7,8 litra, TCD L6 T4i): o mocy 334KM w modelu C9205 oraz 395KM w modelu C9206. Producent zapewnia o niskim zużyciu paliwa, które kombajny zawdzięczają m.in. obustronnemu wyprowadzeniu napędu oraz systemowi SCR z płynem AdBlue.

W nowej serii kombajnów hedery będą dostępne także w wersji o szerokości roboczej 9 metrów. Dla uzyskiwania dużych wydajności i wydłużenia żywotności podzespołów, producent tu m.in. systemy AutoControl oraz tandemowy napęd kosy Schumacher Easy Cut II..

W układzie omłotu mamy do czynienia m.in. z udoskonalonym systemem Maxi-Crop, klepiskiem o o regulowanych sekcjach oraz zmodernizowanym przenośnikiem pochyłym ExtraFeeding. Wysoką efektywność czyszczenia oraz małe uszkodzenia ziarna mają zagwaratnować takie rozwiązania jak: wymienny, 2-stopniowy podsiewacz, wentylator turbinowy, sita o dużej szerokości roboczej oraz system DGR (Double Grain Return) z dwoma mini-młocarniami z obu stron kombajnu.

Zmiany objęły również kabinę operatora. Kupujący maszynę będzie mógł teraz liczyć na rozbudowany pakiet oświetlenia oraz duże, dzielone lusterka wsteczne, które stylistycznie doskonale uzupełniają bryłę kombajnu. Warto przy tym wspomnieć, że linie nadwozia zaprojektowało studio Giugiaro Design, którego wcześniejsze dokonania zostały docenione w wielu konkursach przy ciagnikach Agrotron serii 7.

W kabinie mamy do czynienia z komfortowym fotelem operatora i pasażera. Nowością jest duży, chłodzony schowek o pojemności 21 litrów. Dla zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa, przeprojektowano również koło i kolumnę kierownicy.

Plusem nowych kombajnów ma być również szereg rozwiązań ułatwiających prowadzenie codziennych czynności obsługowych i konserwacyjnych. Operator dysponuje łatwym i szybkim dostępem do silnika, układu napędowego i innych kluczowych podzespołów.

 Oficjalna premiera maszyny będzie miała miejsce podczas listopadowych targów Agritechnica w Hanowerze.

Podobał się artykuł? Podziel się!