Jedną z nowych propozycji jest przyczepa skorupowa T-617/4. To na razie jedyna tego typu konstrukcja w ofercie Cynkometu, ale w dalszych planach firmy jest rozszerzenie tej serii o kolejne modele. Maszynę charakteryzuje m.in. dwuosiowe podwozie, ładowność na poziomie 14 ton i objętość skrzyni 12,5 m3, którą można zwiększyć do 18,8 m3 za pomocą 50-centymetrowych nadstawek.

- To odświeżona i udoskonalona wersja przyczepy produkowanej jeszcze w latach 90 przez naszego poprzednika – Fabrykę Maszyn Rolniczych Biafamar w Czarnej Białostockiej, która była pierwowzorem dla większości pierwszych tego typu przyczep produkowanych w Polsce – mówi Mariusz Dąbrowski, prezes Cynkometu.

Oprócz ramy dolnej i kilku mniejszych elementów zabezpieczonych przed korozją przy pomocy technologii ocynku ogniowego, przyczepa wyposażona jest również w markowe podzespoły: osie, pneumatykę i hydraulikę oraz ogumienie.

- Przyczepy typu tandem ze sztywnym zaczepem stają się coraz bardziej popularne ze względu na dużo łatwiejsze manewrowanie i lepsze dociążenie kół ciągnika, co w efekcie zwiększa jego uciąg – mówi Łukasz Chełmiński, dyrektor ds. eksportu maszyn rolniczych Cynkometu. - Główną i charakterystyczną zaletą przyczep skorupowych jest ich szczelność, co pozwala je z powodzeniem zastosować zarówno do materiałów sypkich, jak i np. do zbioru roślin okopowych. Mniejsza ilość zastosowanych elementów konstrukcyjnych wpływa również na większą bezawaryjność tego typu przyczep.

Katalogowa cena modelu T-617/4 to 68,5 tys. zł netto.

Druga nowość to przyczepa dwuosiowa z wywrotem trójstronnym T-104/7 o ładowności 12 ton - hybryda dwóch innych przyczep Cynkometu: 14-tonowej i 9-tonowej.

- Przyczepy dwuosiowe pomimo utrudnionego manewrowania i cofania, to nadal przyczepy najczęściej używane w polskich gospodarstwach – mówi Łukasz Chełmiński. – Są one często przystosowane do łączenia w zestawy i nie wymagają ciągnika o dużej mocy, a dodatkowo zazwyczaj posiadają ogromną zaletę w postaci trójstronnego wywrotu. Skrzynia wyposażona w burty pozwala również na prosty ich demontaż w dowolnej konfiguracji i zastosowanie przyczepy np. do przewozu balotów. Wykorzystanie zawieszenia rodem z przyczepy o ładowności 14 ton ma zagwarantować ponadprzeciętną wytrzymałości konstrukcji.