PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowość! Farmtrac 9120 DTŋ

Autor: Mateusz Kołtun

Dodano: 30-03-2016 08:43

Tagi:

Do oferty ciągników producenta z Mrągowa dołączył nowy model: Farmtrac 9120 DTŋ o mocy 113 KM. Dzięki zastosowaniu markowych podzespołów, takich jak: Perkins, Bosch, ZF, Carraro ma predyspozycje odnieść duży sukces w sprzedaży zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym.



Farmtrac 9120 DTŋ to obecnie flagowy model pod względem mocy zaprezentowany po raz pierwszy na targach Agrotech 2016. Ciągnik ma mieć zastosowanie w większości polskich gospodarstw jako maszyna główna bądź pomocnicza. Charakteryzuje go kompaktowa konstrukcja o rozstawie osi 2470 mm (promień zawracania 4,4 m) przy sporej masie własnej 3903 kg.

Jednostka napędowa o oznaczeniu 854E po raz pierwszy została zastosowana w ciągnikach Farmtrac i podobnie jak w mniejszych modelach pochodzi z wytwórni Perkins. Moc 113 KM oraz moment obrotowy 450 Nm przy 1400 obr./min jest generowany z 4 cylindrów o pojemności 3,4 l.

Spełnienie norm emisji spalin Stage III B odbywa się przez zastosowanie filtra cząstek stałych DPF oraz zaworu EGR. Zużycie paliwa pobieranego z 160-litrowego zbiornika ma ograniczyć konstrukcja modułowa układu chłodzenia, która oprócz podstawowej funkcji chłodzenia silnika dostosowuje temperaturę wtryskiwanego nad tłoki paliwa.  

Kolejną nowością jest zastosowanie mechanicznej, synchronizowanej 4-biegowej przekładni Carraro T.120 dostępnej w dwóch wersjach o liczbie biegów 12/12 lub 24/24 umożliwiającej uzyskanie prędkości od 0,5 km/h do 40 km/h. Za zmianę kierunku jazdy odpowiada rewers mechaniczny z dźwignią umieszczoną przy kierownicy.

Układ hydrauliczny składa się z pompy o wydajności 50 l/min pracującej przy ciśnieniu 190 Bar. Sterowanie podnośnikiem o udźwigu 4,5 t odbywa się przez pokrętło EHR, a operator ma do dyspozycji 3 pary wyjść hydraulicznych sterowanych mechanicznie.

Ciągnik może współpracować z maszynami aktywnymi przekazując prędkość na WOM 540/1000 lub 540/540E. Kabina, podobnie jak w innych modelach Farmtraca, ma jasny kolor wnętrza oraz jest zawieszona na 4 silentblokach. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (5)

  • LG 2016-03-31 22:56:04
    Nie widzę szalonego wyścigu w minimalizowaniu masy, jeżeli ty widzisz to podaj przykłady w liczbach. Spalanie 100 KM 2 6 lub 4 cylindrach jest zależne od wykonanej pracy. W pracach lżejszych 4 spali mniej i to jest zauważalna różnica, w ciężkich pracach np. orka spalanie będzie podobne. Jak utrzymanie 4 może być droższe?, skoro nawet oleju do silnika lejesz mniej (mniejsza miska olejowa). Z szóstki też może być kupa złomu, wszystko zależy z co to jest za silnik, z jakich materiałów. A czy 4 będzie mniej czy bardziej awaryjna od 6 to jeszcze za wcześnie żeby coś mówić. Z drugiej strony czego nie krzyczysz że silnik ma np. 300 KM i też jest w nim 6 cylindrów w układzie rzędowym?
  • xxx 2016-03-31 18:38:22
    chodzi mi o to że jest jakiś szalony wyścig w minimalizowaniu masy i pojemności i maksymalizowaniu mocy z jednostki pojemności. nie widzisz różnicy w mocy 100 km z 6 a 4 cylindrów? spalanie nie różni się prawie wcale a koszt silnika 4cyl. i utrzymania dużo wyższy. już nie wspomnę o awaryjności za lat 20, podejrzewam ze z wyżyłowanego silnika będzie kupa złomu po takim okresie.
  • LG 2016-03-30 16:47:34
    xxx, a powiedz ile waży ciągnik 6 cylindrowy o mocy 100 KM??? Odpowiedz na to pytanie i później pisz
  • xxx 2016-03-30 11:18:59
    za czasów pierwszego prowu moznabyło kupic jeszcze taką moc z normalnym silnikiem 6 cyl., ale te normy doprowadzają do jakiegos absurdu. powinny one dotyczyć tylko samochodów!!! a nie maszyn.
  • xxx 2016-03-30 11:11:19
    113 km i 3,9 tony, do tego poj. 3,4l. co to za masa przy tej mocy???? czy te 113 km to to samo co 113 km z 6 garów o poj, w granicach 6 litrów? raczej nie, takze pie... o szopenie.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.183.183
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!