Farmtrac 9120 DTŋ to obecnie flagowy model pod względem mocy zaprezentowany po raz pierwszy na targach Agrotech 2016. Ciągnik ma mieć zastosowanie w większości polskich gospodarstw jako maszyna główna bądź pomocnicza. Charakteryzuje go kompaktowa konstrukcja o rozstawie osi 2470 mm (promień zawracania 4,4 m) przy sporej masie własnej 3903 kg.

Jednostka napędowa o oznaczeniu 854E po raz pierwszy została zastosowana w ciągnikach Farmtrac i podobnie jak w mniejszych modelach pochodzi z wytwórni Perkins. Moc 113 KM oraz moment obrotowy 450 Nm przy 1400 obr./min jest generowany z 4 cylindrów o pojemności 3,4 l.

Spełnienie norm emisji spalin Stage III B odbywa się przez zastosowanie filtra cząstek stałych DPF oraz zaworu EGR. Zużycie paliwa pobieranego z 160-litrowego zbiornika ma ograniczyć konstrukcja modułowa układu chłodzenia, która oprócz podstawowej funkcji chłodzenia silnika dostosowuje temperaturę wtryskiwanego nad tłoki paliwa.  

Kolejną nowością jest zastosowanie mechanicznej, synchronizowanej 4-biegowej przekładni Carraro T.120 dostępnej w dwóch wersjach o liczbie biegów 12/12 lub 24/24 umożliwiającej uzyskanie prędkości od 0,5 km/h do 40 km/h. Za zmianę kierunku jazdy odpowiada rewers mechaniczny z dźwignią umieszczoną przy kierownicy.

Układ hydrauliczny składa się z pompy o wydajności 50 l/min pracującej przy ciśnieniu 190 Bar. Sterowanie podnośnikiem o udźwigu 4,5 t odbywa się przez pokrętło EHR, a operator ma do dyspozycji 3 pary wyjść hydraulicznych sterowanych mechanicznie.

Ciągnik może współpracować z maszynami aktywnymi przekazując prędkość na WOM 540/1000 lub 540/540E. Kabina, podobnie jak w innych modelach Farmtraca, ma jasny kolor wnętrza oraz jest zawieszona na 4 silentblokach. 

Podobał się artykuł? Podziel się!