PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowość! Farmtrac 9120 DTŋ

Autor: Mateusz Kołtun

Dodano: 30-03-2016 08:43

Tagi:

Do oferty ciągników producenta z Mrągowa dołączył nowy model: Farmtrac 9120 DTŋ o mocy 113 KM. Dzięki zastosowaniu markowych podzespołów, takich jak: Perkins, Bosch, ZF, Carraro ma predyspozycje odnieść duży sukces w sprzedaży zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym.



Farmtrac 9120 DTŋ to obecnie flagowy model pod względem mocy zaprezentowany po raz pierwszy na targach Agrotech 2016. Ciągnik ma mieć zastosowanie w większości polskich gospodarstw jako maszyna główna bądź pomocnicza. Charakteryzuje go kompaktowa konstrukcja o rozstawie osi 2470 mm (promień zawracania 4,4 m) przy sporej masie własnej 3903 kg.

Jednostka napędowa o oznaczeniu 854E po raz pierwszy została zastosowana w ciągnikach Farmtrac i podobnie jak w mniejszych modelach pochodzi z wytwórni Perkins. Moc 113 KM oraz moment obrotowy 450 Nm przy 1400 obr./min jest generowany z 4 cylindrów o pojemności 3,4 l.

Spełnienie norm emisji spalin Stage III B odbywa się przez zastosowanie filtra cząstek stałych DPF oraz zaworu EGR. Zużycie paliwa pobieranego z 160-litrowego zbiornika ma ograniczyć konstrukcja modułowa układu chłodzenia, która oprócz podstawowej funkcji chłodzenia silnika dostosowuje temperaturę wtryskiwanego nad tłoki paliwa.  

Kolejną nowością jest zastosowanie mechanicznej, synchronizowanej 4-biegowej przekładni Carraro T.120 dostępnej w dwóch wersjach o liczbie biegów 12/12 lub 24/24 umożliwiającej uzyskanie prędkości od 0,5 km/h do 40 km/h. Za zmianę kierunku jazdy odpowiada rewers mechaniczny z dźwignią umieszczoną przy kierownicy.

Układ hydrauliczny składa się z pompy o wydajności 50 l/min pracującej przy ciśnieniu 190 Bar. Sterowanie podnośnikiem o udźwigu 4,5 t odbywa się przez pokrętło EHR, a operator ma do dyspozycji 3 pary wyjść hydraulicznych sterowanych mechanicznie.

Ciągnik może współpracować z maszynami aktywnymi przekazując prędkość na WOM 540/1000 lub 540/540E. Kabina, podobnie jak w innych modelach Farmtraca, ma jasny kolor wnętrza oraz jest zawieszona na 4 silentblokach. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (5)

  • LG 2016-03-31 22:56:04
    Nie widzę szalonego wyścigu w minimalizowaniu masy, jeżeli ty widzisz to podaj przykłady w liczbach. Spalanie 100 KM 2 6 lub 4 cylindrach jest zależne od wykonanej pracy. W pracach lżejszych 4 spali mniej i to jest zauważalna różnica, w ciężkich pracach np. orka spalanie będzie podobne. Jak utrzymanie 4 może być droższe?, skoro nawet oleju do silnika lejesz mniej (mniejsza miska olejowa). Z szóstki też może być kupa złomu, wszystko zależy z co to jest za silnik, z jakich materiałów. A czy 4 będzie mniej czy bardziej awaryjna od 6 to jeszcze za wcześnie żeby coś mówić. Z drugiej strony czego nie krzyczysz że silnik ma np. 300 KM i też jest w nim 6 cylindrów w układzie rzędowym?
  • xxx 2016-03-31 18:38:22
    chodzi mi o to że jest jakiś szalony wyścig w minimalizowaniu masy i pojemności i maksymalizowaniu mocy z jednostki pojemności. nie widzisz różnicy w mocy 100 km z 6 a 4 cylindrów? spalanie nie różni się prawie wcale a koszt silnika 4cyl. i utrzymania dużo wyższy. już nie wspomnę o awaryjności za lat 20, podejrzewam ze z wyżyłowanego silnika będzie kupa złomu po takim okresie.
  • LG 2016-03-30 16:47:34
    xxx, a powiedz ile waży ciągnik 6 cylindrowy o mocy 100 KM??? Odpowiedz na to pytanie i później pisz
  • xxx 2016-03-30 11:18:59
    za czasów pierwszego prowu moznabyło kupic jeszcze taką moc z normalnym silnikiem 6 cyl., ale te normy doprowadzają do jakiegos absurdu. powinny one dotyczyć tylko samochodów!!! a nie maszyn.
  • xxx 2016-03-30 11:11:19
    113 km i 3,9 tony, do tego poj. 3,4l. co to za masa przy tej mocy???? czy te 113 km to to samo co 113 km z 6 garów o poj, w granicach 6 litrów? raczej nie, takze pie... o szopenie.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.156.51.193
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!