Seria ciągników McCormick X7 VT-drive składa się z modeli: X7.440, X7.450, X7.460 (4-cylindrowe), X7.660, X7.670, X7.680 (6-cylindrowe) o mocach maksymalnych kolejno dla poszczególnych modeli: 143, 160, 166, 165, 175, 188 KM.

Jednostki napędowe stanowią silniki Iveco BetaPower o pojemności 4.5 l w wersji 4-cylindrowej oraz 6.7 l w wersji 6-cylindrowej.

Ciągniki w wersji 6-cylindrowej mają konstrukcję półramową, która dodatkowo wspomaga przenoszenie obciążeń zwłaszcza podczas współpracy z maszynami zawieszonymi na przednim bądź tylnym TUZ.

Zastosowana przekładnia bezstopniowa CVT to konstrukcja firmy ZF o oznaczeniu Terramatic. Operator ma do wyboru 4 zakresy jazdy (w tym bieg pełzający) co umożliwia poruszanie ciągnika z prędkością od 0 do 50 km/h. W zależności od wykonywanej pracy do wyboru są 4 tryby w tym tryb automatyczny, który sam dopasowuje obroty silnika oraz przełożenie przekładni w celu zachowania zaprogramowanej prędkości. 

Układ hydrauliczny składa się m.in. z pompy o zmiennym wydatku load sensing o wydajności maksymalnej 123 l/min., która obsługuje tylny podnośnik oraz wyjścia hydrauliczne. Druga pompa o wydajności 44 l/min. zasila układ kierowniczy.

Tylny TUZ we wszystkich modelach ma udźwig 9300 kg, a dodatkowo ciągnik można doposażyć w przedni podnośnik o udźwigu 3500 kg. 

Za komfort pracy operatora odpowiada m.in. kabina Premiere Cab wsparta na 4 słupkach.  Dodatkowym atutem zwiększającym komfort pracy jest zastosowanie podłokietnika zintegrowanego z fotelem (wentylowany z funkcją podgrzewania) oraz obsługa większości funkcji ciągnika elektrycznie bądź elektrohydraulicznie. Zajmowanie miejsca w kabinie ułatwia chowane w nadkole siedzisko pasażera.

Za ustawianie parametrów ciągnika, czyli m.in. systemu Isobus, układu hydraulicznego, podnośnika, zarządzania na uwrociach, odpowiada 12-calowy dotykowy wyświetlacz umieszczony na podłokietniku.  

Podobał się artykuł? Podziel się!