PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowości Ursusa w Kielcach

Autor: Grzegorz Szularz

Dodano: 30-03-2017 06:30

Tagi:

Podczas targów Agrotech 2017 odbywających się w Kielcach firma Ursus zaprezentowała kilka nowości produktowych przeznaczonych zarówno na eksport jak i rynki europejskie. W ofercie firmy z Lublina już niebawem zagoszczą mocniejsze ciągniki wyposażone w nowoczesne skrzynie powershift.



Choć nie mówimy tutaj jeszcze o polskiej przekładni Vigus, która najprawdopodobniej wejdzie do seryjnej produkcji w przyszłym roku, Ursus postarał się, by jego oferta modelowa stała się atrakcyjniejsza także dla bardziej wymagających klientów.

– W tej chwili trwają jeszcze ostatnie prace mające na celu zoptymalizowanie sterowników zarządzających naszą autorską skrzynią. Vigus jest już niemal całkowicie przebadany i gotowy do produkcji. Jednakże nie chcemy wypuszczać na rynek rozwiązania, którego nie będziemy pewni – mówił Pan Marek Włodarczyk z firmy Ursus.

Fakt, że Ursus nie śpieszy się z wdrożeniem nowej przekładni to dobra wiadomość dla potencjalnych nabywców, którzy otrzymają gotowy produkt, a nie koncept będący przedmiotem testów w czasie użytkowania przez klientów. Póki co, warto jednak wspomnieć, że znacznie wcześniej do oferty trafią nowe warianty modeli o mocach od 85 do 115 KM.

Powershift i bezsprzęgłowy rewers – nareszcie w Ursusie!

Do tej pory najbardziej rozbudowana wersja przekładni oznaczona jako HL, oferowała zaledwie jeden półbieg włączany pod obciążeniem oraz rewers wymagający użycia sprzęgła. Dla wielu klientów taki układ był niewystarczający. To ma się wkrótce zmienić – wraz z nadejściem nowych modeli, które będą wyposażone w przekładnie powershift włoskiej firmy Carraro z rewersem elektrohydraulicznym, a nawet podnośnikiem z EHR.

Ponadto w nowych modelach zastosowano zmodernizowane silniki Perkinsa dostosowane do normy Stage IIIB (poniżej 100 KM) oraz Deutza z normą Stage 4 dla mocy 102 i 115 KM. W modelu C-385 Power zastosowano przekładnię 24x12 umożliwiającą jazdę z maksymalną prędkością 40 km/h.

W większych modelach C-3105 i C-3115 znajdziemy skrzynię 32x32 pełen powershift z power shuttle. Udźwig tylnego podnośnika w tych modelach będzie wynosił 4240 kg, zaś pompa hydrauliczna będzie odznaczała się wydatkiem maksymalnym na poziomie 55 l/min. Nie zapominajmy, że w bloku startowym czeka również flagowy model Ursusa C-3150 z silnikiem Deutz o mocy 150 KM, który najpierw będzie dostępny ze skrzynią ZF, a być może już od przyszłego roku z autorskim rozwiązaniem Ursusa czyli Vigusem.

– Priorytetem dla nas jest wdrożenie ciągnika z silnikiem sześciocylindrowym, bo takie rozwiązanie ma u nas najwięcej zwolenników. Niemniej w następnych etapach będziemy pracowali także nad zaadoptowaniem jednostek czterocylindrowych, tak aby klient miał szeroki wybór – wyjaśnia Pan Marek Włodarczyk.

Elektryczny ciągnik Ursus – poważne plany

Równocześnie Ursus nie zwalnia tempa, jeżeli chodzi o pozostałe projekty, które realizowane są w firmie. Jednym ze sztandarowych konceptów, nad którym prowadzone są intensywne prace, jest polski ciągnik elektryczny o mocy około 70-80 KM, przygotowywany we współpracy z Politechniką Lubelską.

– Nasza inicjatywa jest związana z chęcią szerszego rozwoju firmy i stworzenia czegoś nowego, ciekawego. Elektryczne pojazdy – autobusy już stanowią nasz seryjny produkt, a więc doświadczenia nam nie brakuje. Ponadto jednym z głównych założeń jest jak największe wykorzystanie części produkowanych w Polsce – dodaje Pan Marek Włodarczyk.

Elektryczny ciągnik Ursusa jest jeszcze na bardzo wczesnym etapie realizacji, jednak mimo to cieszy fakt, że w tym projekcie przewidziany jest rozwój wkładu innych polskich firm.

Bezsprzecznie dla firmy Ursus tegoroczną edycję targów Agrotech można zaliczyć do bardzo udanych. Ekspozycja Ursusa była wyjątkowo oblegana i z trudem można było dostać się do nowych maszyn, aby zobaczyć je od środka.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (8)

  • leon29 2017-04-05 12:49:08
    Ursus C-3105 jest na podwoziu TYMa (903/1003/1054) Ktoś to potwierdzi?
    nie widziałem go "na żywo" ale zdjęcia chyba nie kłamią: dźwignie biegów (4biegi, 4stopniowy reduktor, 1 półbieg, rewers pod kierownicą) zdjęcie tylnego mostu (jak bym widział mego Tyma 903)
    Nie wiem czemu jest to ukrywane, uważam że podwozie Tyma jest bardzo dobre, TYM też chyba tak uważa bo w nowej serii 954/1054/1304 pozostało bez zmian
  • Sławek 2017-03-31 07:46:59
    W tym ursusie c 385 power rewers elektrohudrauliczny umiescili po prawej stronie. Dlaczego ?
  • lolo 2017-03-30 23:55:29
    faktycznie nowoczesne powershift w mojej reni z 95 roku mam takie rozwiazanie :D to ursus jest nowoczesny 22 lata temu juz to bylo
  • adam 2017-03-30 22:31:02
    Trzymam kciuki
  • Zach-pom 2017-03-30 20:40:12
    Tak fajnie tylko jeszcze wykończenie skończyły się już czasy przełączników z fso i tandetnych plastików my już wymagamy więcej a to co teraz to do Afryki może iść ale w Polsce już każdy oczekuje więcej
  • klemens 2017-03-30 16:33:51
    serwis ursusa to ździertusy za wszystko liczą sobie dwa razy tyle co jest to warte przez 4 lata z klienta zedrą skórę bo tyle trwa gwarancja na ursusa serii "C"
  • rolas 2017-03-30 12:58:42
    nooo i takie trudne to było wziąć od carraro gotowe przekładnie jak inni? ... oby tylko nie przesadzili z cenami
  • PABLO 2017-03-30 10:55:33
    BRAWO URSUS !!!
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.52.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!