Koreański LS Tractor znany jest z produkcji małych i kompaktowych ciągników, które świętują coraz większe sukcesy w USA czy zachodniej Europie. W naszym kraju popularność niebieskich ciągników z Korei Południowej jest raczej niewielka.

 Seria XP, bariera 100 KM przekroczona

 Do tej pory, najmocniejszym ciągnikiem LS-a była seria U Plus (modele od 70-90 KM) której napęd stanowiły silniki FPT (Iveco 2,3 l F5C Stage IIIb). Do napędu najnowszych ciągników serii XP również wybrano silniki włoskiego koncernu, jednak postawiono na model F5G (Stage IV) o pojemności 3387 cm3 i mocach od 84,5 do 100,6 KM.

Zmiany widać również w ofercie przekładni, do dotychczas oferowanej w serii U Plus skrzyni 20x20, dołączyła przekładnia 40x40 z powershuttle. Większy jest także udźwig tylnego podnośnika, który w XP wynosi 3800 kg (2800 kg U Plus). Wydatek pompy hydraulicznej, w jaką wyposażono nowe ciągniki wynosi 59.4 l/min. zaś do dyspozycji jest 4 lub 6 szybkozłączy z przodu i 6 z tyłu. Tylny WOM oczywiście oferuje trzy niezależnie prędkości 540/540E/1000.

Kabina w serii XP jest przestronna i zapewnia niezłą widoczność we wszystkich kierunkach, elementy układu oczyszczania spalin zostały zlokalizowane w obudowie przysuniętej bliżej kabiny. Elementy plastikowe zostały dobrze spasowane, zaś dźwignie pewnie leżą w dłoni. Pewne zastrzeżenia można by mieć do wykonania i wielkości dźwigni zmiany biegów, jednak na plus trzeba zaliczyć krótki skok oraz obecność przycisku sprzęgła.

Niestety, nowa seria nie została przygotowana zgodnie ze specyfikacją „Mother Regulation” a więc pomimo spełnienia norm emisji spalin, nie zobaczymy tych ciągników na europejskich polach – przynajmniej w najbliższej przyszłości.

Podobał się artykuł? Podziel się!