PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowy Massey Ferguson 6700S

Nowy Massey Ferguson 6700S Massey Ferguson 6718 S - najmnocniejsza odmiana serii MF 6700 S; Fot. Massey Ferguson

Autor: Grzegorz Szularz

Dodano: 12-09-2016 06:57

Tagi:

Następcy ciągników serii MF 6600 wielkimi krokami zbliżają się w kierunku naszych rynków. Po targach Farm Progress Show w Boone w stanie Iowa, nowe ciągniki serii 6700S zostały zaprezentowane na targach Innovagri we Francji.



Po wprowadzeniu do oferty zmodernizowanej serii MF 5600, czyli ciągników serii MF 5700SL przyszła pora na odświeżenie serii MF 6600, choć specjaliści od marketingu wolą określać nową serię 6700S trochę tak jak producenci samochodów swoje topowe wersje dodatkowo podkręcone przez firmy tuningowe. W końcu Abarth 500 brzmi zupełnie inaczej niż Fiat 500.

Czy w przypadku nowych ciągników MF literka S faktycznie coś wniosła? Co nowego możemy znaleźć w serii MF 6700 S?

Przede wszystkim osprzęt silnika, oczywiście chodzi tu o te elementy, których zadaniem jest dbanie o czystość spalin – układ SCR ale nie tylko, bowiem dzięki zmianom w układzie zasilania i oprogramowaniu, w topowym wariancie (6718 S), udało się osiągnąć chwilową maksymalną dostępną moc 200 KM (z EPM), a to znaczna poprawa w stosunku do poprzednika.

Oferta skrzyń biegów jest bardzo przyzwoita, począwszy od dobrze znanej skrzyni 12x12 (Dyna-4), poprzez skrzynię Dyna-6 oferującej 24 przełożenia, elektrohydrauliczny rewers i sześć półbiegów na każdym z czterech zakresów, po bezstopniową przekładnię Dyna-VT.

Pozostałe zmiany są trudniejsze do wychwycenia, ale nie mniej istotne. Producent zapewnia, że podczas konstruowania swoich nowych ciągników postanowiono poprawić tylko te elementy, które tego wymagały. Brzmi to rozsądnie.

Trzeba przyznać, że ciągniki serii MF 6600 cieszyły się dobrą opinią i dla wielu innych producentów mogły stanowić wzór pod względem ergonomii czy parametrów. Biorąc pod uwagę fakt, iż seria MF 6700 S miała tak dopracowaną bazę, a jej założeniami była chęć stworzenia jeszcze lepszego, bardziej dopracowanego ciągnika, nie może być gorzej.

Poprzeczka została ustawiona wysoko, niemniej w ciągnikach serii MF 6700 S dokonano kilku modyfikacji, które mają jeszcze bardziej poprawić komfort użytkowania. Tak więc wzorem panujących trendów, mamy kabinę o większym stopniu przeszklenia, zarówno dzięki pocienieniu słupków jak i cofnięciu ich, aby możliwe było uzyskanie szerszego pola widzenia do przodu. Hydrauliczno-mechaniczne zawieszenie kabiny zestrojone tak, aby zapewnić dobry poziom komfortu w zróżnicowanych warunkach, co w tym segmencie ciągników nie jest takie oczywiste.

Mamy nadzieję, że nowe ciągniki MF szybko zawitają do tej części Europy i będziemy mogli napisać o nich coś więcej, zarówno o modelach serii MF 6700 S jak i ich faktycznych zaletach w stosunku do MF6700 i MF6600.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (10)

  • Agro-Les 2017-10-16 15:35:57
    Fajny wygl ad i stylistyka nowego M.F 6718s Jest moc fajny ciągnik podoba mi sie i obsługa komfort
  • ktusinki 2016-09-14 14:56:31
    najwiecej doswiadczenia z elektronika to maja mietki i jozki spod gieesu
  • T.B. 2016-09-13 09:27:02
    Nie demonizujcie. W tym przypadku akurat skrzynie biegów są sprawdzone i stosowane od niemal, lub już 20 lat. W dodatku takie same stosuje Claas, więc jest wybór, gdzie kupić taniej. W obecnych ciągnikach podstawa to właściwy serwis, czyli wymiana olejów i filtrów na czas. Remontować można wszystko. Są wydawane instrukcje napraw, które łatwiej dostać do starszych konstrukcji. Z tym złomowaniem po 20 latach to przesada, ale z drugiej strony nie wiadomo ile za 20 lat policzą sobie za godzinę mechanicy.
  • Józef z bagien 2016-09-13 08:31:58
    Małorolni nakupują Se teraz tych nowych ursusów i majorów to będzie co naprawiać:) taczka części na miesiąc i do przodu. A wszystkim wlascicielom mtz zdradzę trik, kupcie plandeke taka jak do kombajnu porzeczek i rozwieście pod całym ciągnikiem.od kola do koła. Na środku dziura i bańka. Przynajmniej cos hipolu i superolu uratujecie
  • mc67 2016-09-12 21:44:08
    to nie są ciągniki do remontów ,jak to było z c-360 lub podobnymi. Po dwudziestu latach złomować tak jak dziś złomuje się samochód i po następny nowy.
  • kto cię nasłał 2016-09-12 21:33:23
    parody,ale Ty kozak jesteś a wyglądasz jak hydrant.
  • parody 2016-09-12 20:48:38
    hahahahahhahahha MTZ za 7 tys i jezdzi bez remontu :) Jeszcze z turem :D to żeś mnie rozbawił :D Przedni naped robiłem tyle razy ze mogę poskładać go bez światła.... zreszta nie tylko napęd. ehhhh ale za to czesci tanie. Mój biedaczysko do 6 tys mth niestety nie dobił. Kupił go jakiś głupek za 30 tys i cieszył się jak małe dziecko. oczywiście z turem :)
  • taki_ktos 2016-09-12 17:22:00
    Nie każdy ma zamiar tracić czas, pieniądze i zdrowie w jakimś zarzyganym olejem MTZ-cie czy innym Zetorze/Ursusie ciężkiej serii. Jak zwykle w temacie nowych technologii dla rozwijających się gospodarstw najwięcej mają do powiedzenia małorolni z podrdzewiałą 60tką przed stodołą. Upraw i zasiej w niecały miesiąc 200ha pszenicy tym swoim MTZ-em to pogadamy. Nawet Fendty czy Renaulty z lat 70 są bardziej nowoczesne od twojego ruskiego kapcia i od wyjechania z fabryki nikt im w skrzynie czy silniki zaglądać nie musiał, a narobiły się z pewnością więcej. A że te robione dzisiaj nie mają być trwałe tylko dawać zysk producentowi? Taki świat. Kup nowego MTZ-a i przepracuj bezawaryjnie chociaż rok - życze powodzenia.
  • Mariusz Kusy 2016-09-12 12:51:47
    to jest myśl. Jaki będzie sens naprawić taki ciągniczek za 20 lat, kiedy teraz kosztuje np. 200 000 PLN> Tylko na złom. Mam mtz 82 z 86 r. Kupiłem go 2003 od jakiegoś kołchoźnika z okolic Kartuz za 7 000 złociszków. Pojazd niestyrany, uszczelniłem jak się należy, dostał tura i nową kabinę. Do dziś śmiga bez remontu silnika. Zarobił na siebie kilka razy. 3 obrotową ciągnie na IIIA z uśmiechem. Jak padnie, to remont się zrobi w miarę rozsądnej cenie. A ludzie nakupili nowych ciągników i za kilka lata jak PROW padnie nie będą mieli czym pracować, bo nie stać ich będzie na remont. Taka prawda.
  • Cezary Dolary 2016-09-12 12:18:51
    Ciekawe za 10-20 lat kto to będzie naprawiał i za ile?
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.105.205
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!