Nowości w ofercie Case IH nie zabraknie właściwie w każdej z grup produktów. Zmiany będą dotyczyły ciągników różnych kategorii mocy, systemów rolnictwa precyzyjnego, pras i kombajnów.

4-cylindrowce z przekładnią CVX

Wygląda na to, że od stosowania bezstopniowych przekładni jezdnych w ciągnikach rolniczych nie ma odwrotu.

Rozwiązanie stosowane dotychczas zazwyczaj w maszynach dużych mocy wkracza do coraz mniejszych ciągników.

Z czego to wynika? Przede wszystkim z dużego komfortu pracy, ale również możliwości zaawansowanej integracji przekładni z silnikiem, układem hydraulicznym, WOM i racjonalnego dostosowania parametrów pracy tych podzespołów, co może przyczynić się do oszczędności w paliwie - oczywiście przy umiejętnym wykorzystaniu zaawansowanych opcji.

Idąc tą drogą, Case IH wprowadza do oferty nową grupę ciągników średniej mocy z przekładnią bezstopniową - Maxxum CVX. Do tej pory były w nią wyposażane przede wszystkim 6-cylindrowe ciągniki Puma i od niedawna Magnum. Teraz przekładnia zagościła po raz pierwszy w maszynach 4-cylindrowych.

Jej konstrukcja i obsługa są niemal identyczne, jak na przykład w modelach Puma CVX. - Jest to ta sama przekładnia, którą mamy w mniejszych Pumach, z tym że oczywiście odpowiednio zredukowana została jej wielkość, aby dopasować ją do parametrów i gabarytów tego ciągnika. Udało nam się przy tym utrzymać kompaktowy rozmiar maszyny. Różnica w rozstawie osi w porównaniu z wersją powershift to zaledwie 15 mm - mówi Marcin Ruppert, specjalista ds. szkoleń z Case IH.

Sterowanie przekładnią jest intuicyjne i po krótkim przeszkoleniu nie sprawia kłopotu, a daje wiele możliwości.

Jedną z nich jest możliwość ustawienia trzech trybów tempomatu, na przykład prędkości roboczej, jazdy na uwrociach i wstecz. W trybie automatycznym przesunięcie dźwigni decyduje o aktualnej prędkości. Płynność przyspieszania i hamowania jest regulowana w trzech zakresach. Po całkowitym cofnięciu dźwigni joysticka i zatrzymaniu, załączany jest tzw. aktywny hamulec, który skutecznie blokuje koła maszyny na pochyłości.