O gustach podobno się nie dyskutuje.

Na mnie oryginalny wygląd Deutzów, opracowany we współpracy ze znanym studiem projektowym Giugiaro, zrobił bardzo pozytywne wrażenie. Jest nietuzinkowy - opływowe kształty, zielono- czarna maska delikatnie schodząca w dół, boczne wytłoczenia z wlotami powietrza nadającymi sportowego charakteru i nowy, agresywny "grill" - zwłaszcza w większej serii 7, w którym zamontowano 8 świateł, w tym 4 soczewkowe.

Polotu inżynierom-wizażystom nie zabrakło również przy kabinie Maxi- Vision, która ma przyjemne i przestronne wnętrze, a z zewnątrz robi wrażenie wypukłej, oraz tylnym błotnikom ze zintegrowanymi lampami LED i przyciskami sterowania. Wygodę pracy operatora zapewni m.in. zmieniona amortyzacja przedniej osi (bardziej progresywna, w największych modelach ze skokiem do 12 cm), mechaniczna lub pneumatyczna amortyzacja kabiny oraz wygodny fotel Low Frequency dostępny w serii 6 już w standardzie (wcześniej oferowany za dopłatą). Chcąc zwiększyć komfort pracy, można zamówić fotel z poduszką gazową (DDS). Ponadto w ciągnikach serii 7, dostępny jest także fotel z elektronicznym sterowaniem poduszki gazowej (DDS+EAK), którego zadaniem jest całkowite utrzymanie siedziska na zadanym poziomie (około 40 proc. lepsze tłumienie w porównaniu z fotelem Low Frequency).

Do pełnego komfortu pracy może brakować pełnej, aktywnej amortyzacji kabiny (może być półaktywna, z regulacją twardości amortyzacji).

Czy nowa stylistyka, oprócz radości dla oka, okaże się praktyczna w utrzymaniu?

To na razie trudno stwierdzić. Na pewno nie przeszkadza w dostępie do elementów codziennej obsługi. Maska otwiera się wysoko, łatwy w obsłudze zapowiada się też nowy układ chłodnic.

4 lub 6 cylindrów Deutza

Biorąc pod uwagę rodzaj silnika, w skład serii 6 docelowo wejdzie aż 10 modeli ciągników. Na tę chwilę wprowadzone zostały modele 6-cylindrowe: 6150, 6160 i 6180 o mocach maksymalnych w zakresie 150-180 KM. Podczas berlińskiej prezentacji został pokazany również model 6190 (190 KM). Oprócz tego trwają zaawansowane prace nad modelem 6140 (140 KM) w wersji 6- i 4-cylindrowej oraz modelami 6120 (120 KM), 6130 (130 KM), 6150 (150 KM) oraz 6160 (160 KM) z silnikami 4-cylindrowymi.