Jak podaje producent, nowy system chłodniczy New Holland jest oparty na pojęciach „podwójnej pętli” i „uśredniania termicznego” i ma na celu obniżyć rozmiar radiatora, a w konsekwencji pobór mocy wentylatora.

System High Efficiency Heat Rejection System (HEHRS) wykorzystuje dwie pętle: pętlę wysokiej temperatury do chłodzenia silnika oraz pętlę niskiej temperatury do miejscowego chłodzenia układów pojazdu, które uśredniają wymogi w zakresie odprowadzania ciepła.

Moduł termiczny składa się z jedynie dwóch radiatorów, z których jeden chłodzi silnik, a drugi pętle niskiej temperatury. Tradycyjne radiatory powietrze-ciecz zostały zastąpione wymiennikami płytowymi, które są znacznie wydajniejsze. Dzięki temu system jest wysoce elastyczny i sprzyja układowi komponentów, który maksymalizuje wydajność i ogranicza pobór mocy wentylatora.

- W rezultacie nowy system chłodzenia zapewnia znaczne korzyści pod względem wydajności i zużycia paliwa, Korzyści nowego systemu są liczne: mniejsze radiatory i zoptymalizowany układ sprawiają, że pod maską jest więcej przestrzeni. Uproszczony moduł termiczny ułatwia konserwację i czyszczenie wymiennika. Przepływ płynu chłodzącego jest dynamicznie równoważony przez pompę elektryczną, która umożliwia zarządzanie dystrybucją płynu chłodzącego przy użyciu dedykowanych zaworów, co umożliwia pracę elementów w dowolnych, nawet najbardziej ekstremalnych, temperaturach, podaje producent.

Jest to system modularny, więc w miarę potrzeby można zamontować dodatkowe chłodnice. Co ważne, wysoka wydajność chłodzenia przekłada się na znaczną energooszczędność.

Podobał się artykuł? Podziel się!