PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowy układ smarowania przekładni w ciągnikach Claas Arion 400

Nowy układ smarowania przekładni w ciągnikach Claas Arion 400

Autor: farmer.pl

Dodano: 07-01-2015 12:02

Tagi:

Przekładnia Quadrischift obecna jest w ofercie Claasa już kilka lat. Jej konstrukcja, nie ulegała częstym zmianom, ale ostatnio zyskała nowy układ smarowania, który ma zwiększyć sprawność jej działania.



Nowa gama ciągników Arion 400 z modelami o mocy od 90 do 140 KM wyposażana jest w znaną już użytkownikom starszych modeli serii 400 przekładnię Quadrischift. Podobnie jak wcześniejsza konstrukcja skrzynia oferuje 16 przełożeń do jazdy w przód oraz wstecz. Ostatnio w przekłądni gruntownie przebudowany został  układ smarowania tego elementu.

- W przeciwieństwie do starszych przekładni Quadrischift, w których smarowanie odbywało się na zasadzie typowej kąpieli olejowej w nowych konstrukcjach zastosowaliśmy układ z pompą smarującą - mówi Emil Kaźmierczak, specjalista ds. ciągników rolniczych firmy Claas.

Jak mówi Kaźmierczak nowy układ w przekładni pozwala na lepsze smarowanie elementów przekładni. W praktyce pozwala to na osiągnięcie wyższej sprawności oraz trwałości układu przeniesienia napędu.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (17)

  • Sołtys 2015-01-13 17:47:07
    Panowie, jeśli myślicie, że jakaś gazeta napisze niepochlebny artykuł o jakimkolwiek ciągniku z aktualnej oferty to jesteście w błędzie (no chyba, że dany tytuł ma na pieńku z firmą, wtedy można przeczytać, że jednak nie jest tak kolorowo). Tak wygląda nie zależna prasa nie tylko rolnicza ;) Reklama, reklama i jeszcze raz reklama.
  • wysokoprezny 2015-01-12 21:02:57
    PaqwelP to widocznie cos z wałkiem rozrzadu sie stało i sie nie obraca , idzie przezyc ta awarie a jesli bedzie nowy silnik to tym lepiej. Pociesze cie ze niedawno widziałem u handlarza rocznego deutza agrotrona z silnikiem zatartym na korbie wiec jesli silnik tej marki moze zrobic taka niespodzianke to tym bardziej perkins a jak z nim rozmawiałem to mówił ze znalazł kilka fendtów vario kilkuletnie jak nowki tylko skrzynie padły a taka naprawa przerasta naszych wsiowych mechanikow i sobie stoja nikt ich nie tyka.
  • PaqwelP 2015-01-12 15:30:51
    chłop 100% racji brak słów.
    wysokoprezny Class może i był dobra niemiecką marką ,ale poszedł na łatwiznę jak każda inna marka i trzepie badziewie aby sprzedać powiem talk stare kombajny claasa to zupełnie inna bajka stare to stare będzie chodzić i chodzić stary mercedes jest nie do zarąbania to co robią teraz to masakra nic nie warte maszyny. Tylko rozrusznik mi kręcicił a silnik nawet nie drgnął zero dymku nawet powietrza w filtrze nie zasysało nawet trochę tyle co rozrusznik od akumulatora kręcił właśnie mają wymieniać ten silnik zobaczymy jak to rozegrają.
  • Chłop 2015-01-12 11:24:23
    Class to brak słów wiem co mowię bo mam celtisa porażka
  • adi 2015-01-11 12:21:33
    Przekładnia identyczna jak w MF 5600 - GIMA?
  • wysokoprezny 2015-01-11 11:41:17
    PaqwelP jesli po awarii dało rade zakrecic silnikiem na rozruszniku i nie palił to moze tylko obcieło klina walka rozrzadu i to by było najbardziej optymistycznie ale jak uszkodziło rowek wpustowy i przestawił sie rozrzad to masz uszkodzone zawory jesli wpadły do cylindrow to łatwo to stwierdzisz nie da rady przekrecic wałem wykluczam ugiecie i skrecenie osiowe wałka to byłby prawdziwy cud . Jesli wpadł zawór do cylindra to twoj silnik jest w takim stanie jak Polska po ostatnich 25 latach i szykuje sie kapitalka jak 60 tce po 10 tys motogodzin . Zawor został rozbity przez tłok a odlamki kolektorem ssacym rozsiało po wszystkich cylindrach. Tuleje porysowane , tłoki uszkodzone głowica zmasakrowana byc moze jakas czesc koncowek wtryskiwaczy , korby do sprawdzenia jak sie któtas dała to i wspołosiowosc bloku pasuje zbadac gniazd wałka rozrzadu obowiazkowo no i wymiana tulei albo honowanie. Jak masz gwarancje to wymienia ci silnik na nowke bo tego co zostało ze starego to nie ma sensu robic i wkładac do nowego ciagnika. Napewno ci wymienia Class to bardzo dobra niemiecka marka sam mam dominatora 86 tylko z typowym silnikiem mercedesa do dzis pali na dotyk i nie bierze oleju a woze sie Ursusem 1614 i jednak silniki martina to awangarda , niezniszczalne sa.
  • PaqwelP 2015-01-10 21:33:58
    wysokoprezny No prawdopodobnie wałek rozrządu i to nie widmo czy nie uszkodził zaworów a i tak już stał w naprawie u mechanika a tu nagle na drugi dzień telefon od ci patrz claas zmądrzał nagle dogadał się, pan serwisant(który chciał mnie na 99% wydymać na tę kwotę ,ale jak zobaczył ze się nie dam to zmienił zdanie i nagle z 25-30 tyś zrobiło się obiecane 5 tyś a więc mowie już trudno zadzwoniłem do mechanika kazałem zakładać pokrywę bo jeszcze nic nie zrobił i go zabrali do serwisu ,ale i tak nie jest powiedziane jak to będzie ja i tak im więcej jak się dogadywałem nie zapłacę ani grosza.
    kargul Ja też mam c-330 ,ale co nim narobisz Faktem jest to że mój ursus c-330 kosił sezonowo kosiarką 1,60 rok w rok plus minus 60 ha łąk nawet dymka nie puści pali na zaciąg przy plusowej temperaturze od razu ma ok 30 lat a mam też Mtz 80 to jet maszyna fendty się chowają leje co chce pług i w pole a te nowe graty za te niebotyczne sumy są nic nie warte do pięt nowy fendt ,deutz, valra czy ten złomiasty claas nie dorastają, wiadomo wygoda słaba ,ale robtę zrobi nie psóje się a jak już to do naprawy mlotek i przecinak i połowę pali co te ich nowe silniki co niby mają mniejszą emisję co jest absruralną nie prawdą i jakimś ogromnym nieporozumieniem i nawet nie wiem jak można wierzyć w te bajki ,że te nowe ciągniki z tymi nowymi silnikami palą mniej niż te stare bo to pic na wodę i nawet ziarna prawdy w tym nie ma. To jest wszystko robione celowo ta propaganda żeby rolnik w to uwierzył i płacił te chore pieniądze
  • kargul 2015-01-10 19:30:45
    Moja c 330 ma 37 lat a silnik chodzi jakby miał 2 lata PaqwelP
  • wysokoprezny 2015-01-10 18:38:36
    PaqwelP napisz co tam jest temu perkinsowi trzyma cisnienie , wcale nie pali moze rozrzad sie przestawil podobno w perkinsach sa plastikowe koła zrobia to w 5 minut a ty zabulisz 20 tys czy tam 50 jak piszesz no chyba ze stoi na amen albo tłucze sie jakby kros po nim m.lotkiem walił to raczej watpie zeby sie wałek rozrzadu zatarł dobry serwis przecoez za tyle to sobie bez laski nowy silnik mozesz kupic,
  • T.B. 2015-01-08 15:36:00
    @PaqwelIP. Pisz gdzie się da. Nagłośnienie sprawy może pomóc. Jak się ukaże wzmianka w jakimś czasopiśmie, to zwykle firmy zaczynają działać. Na taką wpadkę wizerunkową żadna licząca firma nie może sobie pozwolić.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.105.205
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!