Wobec mnogości rodzajów farb jakie obecnie dostępne są na rynku wybór właściwej technologii lakierowania może przysporzyć nieco problemów. Nie wszystkie bowiem farby sprawdzą się w zastosowaniach rolniczych, gdzie wymagana jest duża odporność na uszkodzenia mechaniczne: otarcia, obicia oraz działanie agresywnej chemii itp. Poza tym słaba farba i złe przygotowanie podłoża pod jej nałożenie zniweczą cały efekt, który włożono w remont maszyny. Nie warto zatem oszczędzać na jakości materiałów. Jednakże sama farba, nawet najlepsza, nie załatwi sprawy jeśli będzie źle położona czy nieodpowiednio przygotowane podłoże.

Prawidłowe przygotowanie podłoża

Właściwie przygotowana powierzchnia pod nałożenie farby kryjącej to często zaniedbywana sprawa, która odbija się później na całej pracy jaką włożono w renowację maszyny. Z tego względu należy odpowiednio do tego tematu podejść. Odpowiednio, czyli w miarę możliwości wypiaskować malowane elementy, zwłaszcza w tych miejscach w których dostęp szlifierką lub drucianą szczotką aby usunąć korozję jest niemożliwy.

Jeśli maszyna lakierowana była farbą proszkową to usunięcie jej pozostałości nawet za pomocą piaskowania nastręczy z pewnością wielu kłopotów i kosztów. Jednakże duże płaskie powierzchnie do których bardzo dobrze przylega farba nie muszą być od razu piaskowane. Wystarczy ograniczyć się do wspomnianych wyżej trudno dostępnych miejsc a resztę powierzchni wystarczy zmatowić aby kolejne warstwy farby dobrze do niej przylegały. Do tego celu znakomicie nada się szlifierka mimośrodowa z papierem o gradacji od 100 do 120.

Ważne jest w tym miejscu zwrócenie uwagi na przejścia pomiędzy paskowaną a niepiaskowaną powierzchnią, które powinny być zeszlifowane na gładko, bez wyczuwalnych pod palcem tzw. rantów tak aby pod warstwami podkładu i farby wierzchniej nie było tego widać. Tak przygotowaną powierzchnię trzeba teraz odpylić i odtłuścić. Do tego celu znakomicie nada się np. benzyna ekstrakcyjna. Ważne jest aby tego etapu nie pominąć ponieważ to od niego zależy jak dobrze będzie przylegać nakładana farba.