Firma Hardi odświeżyła rodzinę samojezdnych opryskiwaczy Alpha evo, obok znanych modeli ze zbiornikami o pojemności 3500 i 4100 l pojawił się wariant ze zbiornikiem 5100 l, ale to nie jedyna zmiana.

Do napędu znów wybrano sześciocylindrowe silniki Deutza o pojemności 6.1 l. Motor spełniający normę Stage IV, dzięki zastosowaniu układu SCR oraz DPF, jest dostępny dwóch wariantach mocy: 217 lub 245 KM (wcześniej 190 i 210 KM.

Dodatkowym atutem jest zastosowanie rozwiązania nazwanego EcoDrive, czyli połączenia szeregu funkcji różnych komponentów (ECU silnika, sterowanie pompami i silnikami hydraulicznymi, tempomatem) oraz specjalnego oprogramowania. To wszystko umożliwia taki dobór parametrów pracy aby możliwe było jak najoszczędniejsze wysterowanie napędów podczas transportu (producent podaje, że zużycie paliwa w transporcie można obniżyć o 30% względem bazowego bez EcoDrive). Dla bardzie wymagających, przygotowana została opcja "Hilly transmission" na którą składają się dodatkowe reduktory przy silnikach, mocniejsze hydromotory z o połowę większym momentem obrotowym.

>>> Czytaj więcej: A czy przygotowałeś już swój opryskiwacz do zimy? Nie, sprawdź o czym warto pamiętać!

EvoCab II – kabina, w którą zostały wyposażone zmodernizowane Alfy zapewnia bardzo dobrą widoczność (320°) dzięki trzysłupkowej konstrukcji. Standardem są zabezpieczenia pozwalające na pracę bez ubrań ochronnych (podwyższone ciśnienie, dodatkowe uszczelnienia, filtry klasy 4).

Jak twierdzi producent, nowy układ klimatyzacji został przetestowany w ekstremalnych warunkach, aby zapewnić komfort w każdych warunkach klimatycznych. Tego oczywiście sprawdzić nie mogliśmy, jednak z całą pewnością kabinie Alphy nie można niczego zarzucić. Wszystkie elementy są dobrze spasowane i wykonane. Dżojstik leży w dłoni pewnie i ma bardzo ergonomiczne rozłożone przyciski.

Do sterowania opryskiwaczem wykorzystano interfejs Hardi SprayCenter znany z poprzedniego wcielenia maszyny. Do oprysków wykorzystano moduł HC9600 z monitorem o przekątnej 12,1 cala, kompatybilny z isobusem (ISO 11783), oraz prowadzeniem GPS.