PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Odświeżone opryskiwacze Hardi Alpha Evo

Duński producent Hardi zaprezentował zmodernizowane opryskiwacze serii Alpha Evo. Rodzina samojezdnych maszyn wzbogaciła się o model z większym zbiornikiem i nowymi ciekawymi funkcjami poprawiającymi wydajność.



Firma Hardi odświeżyła rodzinę samojezdnych opryskiwaczy Alpha evo, obok znanych modeli ze zbiornikami o pojemności 3500 i 4100 l pojawił się wariant ze zbiornikiem 5100 l, ale to nie jedyna zmiana.

Do napędu znów wybrano sześciocylindrowe silniki Deutza o pojemności 6.1 l. Motor spełniający normę Stage IV, dzięki zastosowaniu układu SCR oraz DPF, jest dostępny dwóch wariantach mocy: 217 lub 245 KM (wcześniej 190 i 210 KM.

Dodatkowym atutem jest zastosowanie rozwiązania nazwanego EcoDrive, czyli połączenia szeregu funkcji różnych komponentów (ECU silnika, sterowanie pompami i silnikami hydraulicznymi, tempomatem) oraz specjalnego oprogramowania. To wszystko umożliwia taki dobór parametrów pracy aby możliwe było jak najoszczędniejsze wysterowanie napędów podczas transportu (producent podaje, że zużycie paliwa w transporcie można obniżyć o 30% względem bazowego bez EcoDrive). Dla bardzie wymagających, przygotowana została opcja "Hilly transmission" na którą składają się dodatkowe reduktory przy silnikach, mocniejsze hydromotory z o połowę większym momentem obrotowym.

>>> Czytaj więcej: A czy przygotowałeś już swój opryskiwacz do zimy? Nie, sprawdź o czym warto pamiętać!

EvoCab II – kabina, w którą zostały wyposażone zmodernizowane Alfy zapewnia bardzo dobrą widoczność (320°) dzięki trzysłupkowej konstrukcji. Standardem są zabezpieczenia pozwalające na pracę bez ubrań ochronnych (podwyższone ciśnienie, dodatkowe uszczelnienia, filtry klasy 4).

Jak twierdzi producent, nowy układ klimatyzacji został przetestowany w ekstremalnych warunkach, aby zapewnić komfort w każdych warunkach klimatycznych. Tego oczywiście sprawdzić nie mogliśmy, jednak z całą pewnością kabinie Alphy nie można niczego zarzucić. Wszystkie elementy są dobrze spasowane i wykonane. Dżojstik leży w dłoni pewnie i ma bardzo ergonomiczne rozłożone przyciski.

Do sterowania opryskiwaczem wykorzystano interfejs Hardi SprayCenter znany z poprzedniego wcielenia maszyny. Do oprysków wykorzystano moduł HC9600 z monitorem o przekątnej 12,1 cala, kompatybilny z isobusem (ISO 11783), oraz prowadzeniem GPS.

Z nowości można wymienić np. trzy tryby jazdy, wpływające na komfort i prowadzenie opryskiwacza: "komfort", "normalny" i "power" zapewniający najlepsze osiągi w trudnym np. pagórkowatym terenie. Nie zabrakło również hydraulicznego zawieszenia – FloatRide, choć to stanowi element wyposażenia dodatkowego, które można dodatkowo doposażyć w możliwość zmiany szerokości w zakresie od 180 do 280 cm, a także wysokości od podstawowych 120 cm do 165 cm – na podstawowych oponach 380/90 R46.

>>> Czytaj więcej: Pamiętaj także o oleju napędowym, zimowym lub z dodatkami

We wszystkich wariantach dostępne są pompy o wydatku 280 l/min lub 334 l/min oraz system DynamicFluid 4, zapewniający krótsze czasy reakcji i dokładniejsze rozpylanie preparatu, a także aluminiowe belki (24-44m) lub belki Twin (18-36 m) – czyli wyposażone w rękawy powietrze, z których firma Hardi słynie. W topowej wersji 5100 mocniejszy silnik, hydrauliczne zawieszenie stanowią elementy wyposażenia standardowego.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.224.108.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!