Maszyny są coraz większe i bardziej wydajne, ale tym samym cięższe, przez co rośnie nacisk na glebę. Jeżdżące po polu, zwłaszcza w trudnych warunkach pogodowych, powodują one duże ugniatanie gleby i utrudniają wzrost roślin.

Aby w jak największym stopniu zapobiec niekorzystnemu zjawisku, Michelin projektując opony SprayBib, sięgnął po technologię Ultraflex. Niskociśnieniowe opony - w rozmiarze 380/90R46 - umożliwiają zmniejszenie ugniatania gleby przez opryskiwacz i zapewniają mu lepszy uciąg z racji większego obszaru kontaktu bieżnika z podłożem. Większy obszar kontaktu z podłożem i wydatniejsze klocki bieżnika mają przełożyć się na obniżenie zużycia paliwa.

W praktyce nośność standardowej opony napompowanej do ciśnienia 5,5 bara wynosi 5,8 tony, podczas gdy opona Michelin SprayBib przy tej nośności może być używana z ciśnieniem 3,6 bara, a więc o 35 proc. niższym.

Atutem opon jest również wysoka prękość transportowa. Maksymalna dozwolona prędkość jazdy na tych oponach to 65 km/hprzy obciążeniu do 6500 kg na oponę.

Rodzinę opon z wykorzystaniem technologii Ultraflex można łatwo rozpoznać po oznaczeniach IF (Improved Flexion tyre - opona o podwyższonym ugięciu) i VF (Very High Flexion tyre - opona o bardzo wysokim ugięciu) umieszczonych na bokach opon.