Organizatorzy Wioski New Holland w miejscowości Suchodębie udawadniają, że na układzie SCR zastosowanym w nowych ciągnikach dużej mocy można zaoszczędzić. Podczas imprezy został zorganizowany pokaz pracy dwóch podobnych ciągników: T7070 (zasilanym tradycyjnie i T7.270 (z układem SCR wykorzystującym płyn AdBlue). Obydwa ciągniki są napędzane silnikami o mocy znamionowej 225 KM,  a napęd jest przekazywany przez bezstopniowe przekładnie AutoCommand.

Do ciągników zaczepiono identyczne pługi obrotowe, ustawione na tę samą głębokość. Podczas przejazdu w obydwie strony pola (o długości około 200 m), ciągnik T7.270 zużył o 300 ml paliwa mniej niż T7070. Oberwacja zużycia była możliwa dzięki wyskalowanym, szklanym tubom z paliwem umieszczonych na zbiornikach.

 - Średnio ciągniki z SCR spalają do 10 proc. mniej paliwa niż układem tradycyjnym. Jedna złotówka zainwestowana w AdBlue daje oszczędność około 3 zł na paliwie - mówi Tomasz Kozieł z New Holland Polska. - Dzięki wydajności w redukcji spalin przez SCR, silnik został odciążony z elementów, które były niezbędne aby sprostać wymaganiom poprzedniej normy spalin.

Podobał się artykuł? Podziel się!