Polegało ono na roboczym przejeździe ciągnikiem z narzędziem uprawowym przy dwóch wartościach ciśnienia: 1,8 i 0,8 bara. Do doświadczenia posłużył ciągnik Same Iron 140 i 4-metrowy agregat talerzowy Ares Unia Group. W traktorze zastosowano niskociśnieniowe ogumienie Michelin Multibib.

Dla łatwego zobrazowania ilości wypalanego paliwa, nad maską ciągnika zainstalowano tubę ze skalą, z której w czasie przejazdu silnik pobierał olej napędowy (otwierana odrębnym zaworem). Dodatkowo, dla lepszej obserwacji poślizgu kół, na bocznej powierzchni opon umieszczono oznaczenia.

Wynik (doświadczenie z 11 czerwca godz. 14.30): podczas przejazdu z ciśnieniem 0,8 bara ciągnik spalił o 21 proc. paliwa mniej w porównaniu do przejazdu z ciśnieniem 1,8 bara.

 - Można teraz łatwo policzyć, ile można zaoszczędzić na ciśnieniu w ciągu dnia, czy roku – powiedział Robert Bestrzyński z Michelin Polska.

Galeria z przeprowadzonego doświadczenia