Montaż kół bliźniaczych, to obecnie jeden z najbardziej rozpowszechnionych sposobów, umożliwiających zwiększenie powierzchni styku kół ciągnika z podłożem. Niestety w wielu państwach, w tym w Polsce, takie ciągniki z reguły przekraczają szerokość dozwoloną w ruchu drogowym.

Rozwiązaniem tego problemu ma być Gull Wing double tyre system, holenderskiej firmy Peecon. System obejmuje układ hydraulicznego składania drugiego zestawu kół tylnych. Układ umożliwia wydźwignięcie dodatkowych kół za maszynę w ciągu kilkunastu sekund. Podczas jazdy drugi zestaw kół jest nadal przymocowany do ciągnika, jednak znajduje się u góry, za kabiną.

Kiedy pojazd dotrze na pole, operator ciągnika odchyla koła w dół bez konieczności opuszczenia kabiny. Drugi zestaw kół jest mocowany do kół tylnych za pomocą specjalnego systemu sprzęgania, dzięki czemu ciągnik jest szybko gotowy do pracy.

Za to rozwiązanie firma Peecon otrzymała srebrny medal targów Agritechnica 2015.

Podobał się artykuł? Podziel się!