Przyczepa Plandex PR-8 sprawia bardzo solidne wrażenie. Pierwszym elementem, na który zwróciliśmy uwagę jest masywna dolna rama. Według przedstawicieli firmy została ona zaprojektowana tak, aby móc przenosić duże obciążenia ale jednocześnie nie podnosić zbytnio masy całej konstrukcji.

Podobnie rzecz ma się z ramą górną, która dzięki wspawaniu dużej liczby poprzeczek pod podłogą powinna zapewnić długotrwałą i bezproblemową eksploatację.

Przyczepę wyposażono w komponenty wysokiej jakości, takie jak osie ADR/ATW, kutą obrotnicę czy też burty wykonane z profili Fuhrmann (uszczelniane za pomocą gumowych uszczelek), nowe opony 400x60/15,5 (możliwe także zamontowanie opon ciężarowych).

Cała konstrukcja malowana jest farbami chemoutwardzalnymi, a dodatkowo rama dolna jest przed malowaniem cynkowana i dopiero wówczas nakładane są warstwy farby. Taki zabieg według producenta ma chronić ten element, który jest najbardziej narażony na działanie niekorzystnych czynników takich jak błoto, sól czy woda.

Przyczepa zaprezentowana podczas targów Agro Show 2015 kosztuje 46,7 tys. zł netto. Już w standardzie jest bogato wyposażona. Na podstawowy osprzęt składa się m.in. stelaż z obrotową rurą, umożliwiającą szybki zasyp przyczepy, plandeka wykonana z PVC niemieckiej firmy Mehler Haku, czy też podest na ścianie przedniej wraz z drabinką.

Prezentowana przyczepa wchodzi w skład całej serii przyczep rolniczych Plandexu, których ładowności rozpoczynają się od 4 ton, a kończą na 14 tonach.

Konstrukcja przyczepy została opracowana wspólnie z Instytutem Technologiczno-Przemysłowym (ITP).