PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Polskie rolnictwo, sprzedaż maszyn i strategia New Hollanda

Polskie rolnictwo, sprzedaż maszyn i strategia New Hollanda Alessandro Maritano, wiceprezesem New Holland Agriculture w regionie EMEA, fot. mw

Polskie rolnictwo, sprzedaż maszyn i strategia - to główne tematy jakie poruszyliśmy w rozmowie z Alessandro Maritano, wiceprezesem New Holland Agriculture w regionie EMEA (Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki) podczas otwarcia punktu sprzedaży Adler Agro w Giżycku.



Farmer: New Holland jest liderem sprzedaży ciągników w Polsce od 10 lat. Jakie czynniki miały wpływ na ten sukces?

Alessandro Maritano: Po pierwsze liczy się produkt i szeroka oferta, która spełni oczekiwania klientów. Po drugie wpływ na taki stan rzeczy ma oparcie firmy New Holland na trzech filarach: profesjonalizmie, doświadczeniu i wysokiej motywacji, jednak kluczem do sukcesu w Polsce jest solidna, mocna sieć dilerska, która pozwala nam być numerem „1” w tym kraju już od dekady. Oto trzy najważniejsze elementy składające się na sukces marki New Holland w Polsce.

Opuścił Pan Polskę 10 lat temu zwalniając stanowisko dyrektora handlowego New Holland Agriculture Polska. Jak z perspektywy tych 10 lat zmieniło się polskie rolnictwo?

Polska w ostatniej dekadzie rozwijała się bardzo szybko. Jeśli chodzi o infrastrukturę, jest zupełnie innym krajem niż przed 10 laty. Polskie rolnictwo także rozwijało się bardzo dynamicznie, wyłączając przestarzały park maszynowy i technologie uprawy i wykonując konieczny krok do przodu ku nowoczesnemu, profesjonalnemu rolnictwu. Ewoluowało z rolnictwa tradycyjnego do profesjonalnego i upodobniło się tym samym do rolnictwa pozostałych krajów Europy.

Wyniki sprzedaży ciągników w Polsce nie napawają optymizmem. Jakie są tego przyczyny i jak sprzedaż kształtuje się na zachodzie Europy?

Rok 2017 był bardzo specyficzny jeśli chodzi o sprzedaż ciągników; mięliśmy do czynienia z podwyższoną liczbą rejestracji w listopadzie i w grudniu z powodu wejścia z początkiem 2018 przepisów związanych z Mother Regulation. Ciągniki które tej normy nie spełniały, musiały obowiązkowo zostać zarejestrowane przed końcem nowego roku, co ma bardzo duży wpływ na wygląd rynku nie tylko polskiego, ale i zachodniej Europy, ponieważ ciągniki zarejestrowane w grudniu teraz dopiero trafiają do klientów. Jeżeli chcielibyśmy spojrzeć na prognozy rzetelnie, to musielibyśmy patrzeć nie na liczbę rejestracji lecz dostaw. Żeby otrzymać rzetelne wyniki sprzedaży, trzeba będzie zsumować wyniki z 2017 i 2018 r i podzielić je na pół.

Rynkami wzrastającymi jeśli chodzi o sprzedaż ciągników są rynki niemiecki i brytyjski, zaś sprzedaż spada we Francji, Hiszpanii i we Włoszech.  Wzrost sprzedaży kombajnów notowany jest w Niemczech, Wielkiej Brytanii i we Francji.

Strategia marki New Holland jest jasna, nie tylko w regionie EMEA ale i na całym świecie; marka jest gotowa na to, aby zostać tzw. full linerem, aby sprostać oczekiwaniom jak największej liczby użytkowników. Chcemy być dostawcami pełnej gamy produktów, począwszy od małych ciągników poprzez większe modele, kombajny, prasy sieczkarnie etc. Jesteśmy gotowi, aby zaprezentować naszym klientom razem z dilerami wiele nowych rozwiązań nie tylko w zakresie produktu, ale także kompletnego pakietu usług, w tym serwisowych.

W tej chwili sieć dilerska jest stabilna, jednak dążymy do tego, żeby punkt dilerski był oddalony od klienta o maksymalnie 50 km w celu zapewnienia jak najlepszej jakości usług, skupiając się na bliskości serwisu, dostępności części zamiennych i dostępności dealera dla klienta. Naszej misji przyświeca hasło „robić więcej, wydawać mniej” a więc dążymy do tego, aby zapewnić naszym klientom maksymalne profity.

Czy strategia firmy obejmuje zarezerwowanie sieci dilerskiej na wyłączność?

W najbliższym czasie nie będziemy zmuszać dealerów do tego, aby rezygnowali ze sprzedaży maszyn konkurencyjnych marek. Uważam, że ten proces będzie postępował naturalnie; dealerzy i klienci sami będą przekonywać się do maszyn marki New Holland, więc automatycznie sprzedaż maszyn konkurencyjnych firm będzie wygaszana.  

Ostatnio New Holland zaprezentował gamę maszyn zielonkowych. Co z rotorowymi przyczepami zbierającymi, których jeszcze brakuje w ofercie firmy?

Na tę chwilę nie mamy jeszcze tych maszyn, jednak chcemy dysponować pełną gamą produktów i w związku z tym zastanawiamy się, czy będziemy je projektować sami, tworzyć w kooperacji czy też kupimy dokumentację techniczną i zajmiemy się produkcją we własnym zakresie.

 

 

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.23.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!