Co odróżnia Gatora od użytkowego quada?

Z pewnością to zastosowany silnik.

O ile w przypadku quadów są to zazwyczaj dość wysilone benzynowe jednostki napędowe, o tyle w Gatorze zdecydowano się na zastosowanie motoru wysokoprężnego o dość dużej pojemności (854 ccm) i to pozbawionego doładowania.

Efekt? Takie rozwiązanie może i nie pozwala na efektowne rozpędzanie się (22 KM, obiektywnie rzecz biorąc, nie powala na kolana), ale ma mnóstwo zalet - w przeciwieństwie do quadów z Gatorem poradzą sobie nawet mało wprawni użytkownicy. Dodanie gazu nie powoduje ostrego zrywu, a po prostu spokojne przyspieszanie.

Trudny teren to nie problem

Dość trudno zmierzyć w takim pojeździe spalanie. Producent deklaruje, że wykorzystując połowę imponującej ładowności (o niej później) i jadąc z połową prędkości maksymalnej, powinniśmy spalić poniżej 2 l oleju napędowego na godzinę pracy.

Wydaje się, że to realna wartość - po wlaniu 5 l i godzinnej jeździe w trudnym terenie (tyle że bez obciążenia) ze wskaźnika zniknęła zaledwie jedna kreska.

Zazwyczaj producenci quadów nie podają maksymalnego momentu obrotowego, w przypadku małego pojazdu John Deere to 50 Nm - niezbyt wiele, ale w trudnym terenie można się wspomóc reduktorem. Skoro dotknęliśmy już zagadnienia jazdy w terenie - Gator został bardzo dobrze wyposażony i sprawdza się w praktyce. Na stałe napęd jest kierowany do tylnej osi, przyciskiem na desce rozdzielczej załączyć można międzyosiowe sprzęgło płytkowe, które spowoduje, że w momencie utraty przyczepności na kołach osi tylnej moment popłynie także do przednich kół. Rozwiązanie takie pozwala bez przeszkód jeździć w trybie 4x4 również po przyczepnych nawierzchniach (jak suchy asfalt). Co prawda mały rozstaw kół i osi quadów sprawiają, że przy sztywnym połączeniu przedniej i tylnej osi pokonanie krótkich odcinków nie musi oznaczać natychmiastowej awarii, ale zastosowane w Gatorze rozwiązanie z pewnością bardziej dba o zużycie mechanizmów i opon. W terenie kierowca może też użyć pełnej blokady tylnego mechanizmu różnicowego, na przedniej osi ma działającą samoczynnie blokadę częściową.