Po przekroczeniu bramy największego z zakładów uwagę zwracają dwie rzeczy: szereg nowiutkich ciągników i różnorodnych przyczep i dość duża część ogrodowa z zadbanymi i kolorowymi rabatami kwiatowymi. Na drugi plan schodzą białe potężne hale produkcyjne, w których swój początek mają znane ciągniki serii P7 i P5 oraz niedawno wprowadzeni do oferty giganci, czyli P6 i P9.

Ciągniki, podobnie jak i przyczepy, budowane są w systemie linii montażowej. Podstawą jest oczywiście podwozie, do którego po kolei dołączane są następne elementy, takie jak osie czy silnik. Jeśli chodzi o silnik, to w zależności od modelu w ramie montuje się jednostki Perkinsa, Iveco, Deutza bądź MTZ. Po zainstalowaniu jednostki napędowej przychodzi czas na dołączenie kabiny, błotników i kolejnych elementów wyposażenia. Jednym z ostatnich elementów są koła. Każdy ciągnik po opuszczeniu linii montażowej jest w pełni działającą, sprawdzoną maszyną. Losowo wybrane modele przechodzą dokładne testy dotyczące np. mocy silnika, możliwości układu hydraulicznego i innych podzespołów. W hali montażu ciągników są trzy linie produkcyjne.

Oprócz produkcji ciągników w zakładzie numer 2 powstają również przyczepy. To niemal produkt flagowy narewskiego producenta. Zwykłe przyczepy transportowe, do transportu bel, skorupowe, do przewozu bydła – wszystkie one montowane są w jednej bardzo długiej hali. Gotowe pomalowane elementy przyczepy, takie jak siłowniki, burty czy skrzynie montowane są do przygotowanego podwozia na jednej z dwóch linii montażowych. Po złożeniu przyczepa jest jeszcze sprawdzana, a ewentualne braki korygowane. Następnie odbywa się woskowanie. Pod koniec linii montażowej do przyczep na zamówienie montowane są dodatki typu nadstawki, plandeka, balkon itp. Linię montażową kończy hamownia, na której są testowane wszystkie przyczepy. Sprawdzana jest siła hamowania i różnica w siłach hamowania obu kół, która nie może przekroczyć 20 proc.

Zarówno przyczepy Pronaru, jak i ciągniki wyposażone są w koła własnej produkcji. Na wyprodukowanych tutaj kołach jeżdżą również ciągniki Ursus, Zetor, Belarus, Lamborghini i wiele innych maszyn.