W całym pierwszym kwartale sprzedano 380 przyczep z Narwi (o 21 proc. mniej niż przed rokiem). Z takim rezultatem Pronar pozostawił konkurencje daleko w tyle - informuje agencja Martin & Jacob monitorująca rynek rolniczy.

Drugi w marcu Metal-fach sprzedał 68 sztuk. Biorąc pod uwagę dane z roku ubiegłego, zarejestrowano o 12 proc. mniej przyczep z Sokółki. Od stycznia do marca sprzedano 169 nowych przyczep marki Metal-Fach (- 21 proc.).

Na najniższym stopniu podium, zarówno w marcu jak i całym pierwszym kwartale, ulokował się Metal-Tech. W trzecim miesiącu roku zarejestrowano 52 przyczepy tego producenta. To wynik gorszy od ubiegłorocznego o 25 proc. Kwartalny rezultat Metal-Techu zatrzymał się na 95 rejestracjach. Dokładnie taki sam osiągnął Wielton. Tylko o kilkanaście sztuk mnie sprzedał w tym czasie sprzedał Zasław

Najpopularniejszym modelem w pierwszym kwartale 2014 roku był Pronar T653/2 o ładowności 6000-6999 kg. Zarejestrowano 75 takich przyczep. Przed rokiem, ten model również dominował, jednak liczba ta była wyższa o 36 proc.

Podobnie jak w roku 2013, na drugim miejscu znalazł się Metal-Fach T710/1 (6-7 T) - 52 sprzedane sztuki. To wynik gorszy od ubiegłorocznego o 32 proc. Zmiana nastąpiła na miejscu trzecim.

O ile przed rokiem podium zdominowały przyczepy o tonażu 6-7 T, to w pierwszym kwartale zauważalny był wzrost zainteresowania nieco większymi. Stąd dobry wynik innego z modeli marki Pronar - T672 o ładowności 8000-8999 kg. Zarejestrowano 45 takich przyczep (15 proc. więcej niż przed rokiem).

Analizując sytuację na podium wśród najpopularniejszych modeli łatwo dojść do wniosku, że rynek pierwszego kwartału zdominowały przyczepy o ładowności 6000-6999 kg. Nic bardziej mylnego. Zdecydowanie największą popularnością cieszyły się te o tonażu 12-13 T. Zarejestrowano 279 takich przyczep. To wynik o 30 proc. gorszy od ubiegłorocznego. Jeszcze większa strata - 41 proc. - dotknęła jednak segment 6-7 T. Tutaj licznik rejestracji zatrzymał się na poziomie 233 sztuk. Na trzecim miejscu, pod względem najchętniej kupowanych (ze stratą 28 sztuk do drugiego), ulokowały się przyczepy o ładowności 8000-8999 kg.

Podobał się artykuł? Podziel się!