Firma Pronar wprowadziła na rynek nowy model ciągnika serii P5 o oznaczeniu 5340. Maszyna jest produkowana w zakładzie nr. 2 w Narwi. 

Pod maską modelu 5340 pracuje 4-cylindrowy silnik Deutz o pojemności skokowej 3,6 l. Jednostka spełnia normę emisji spalin Stage IIIB z wykorzystaniem układu recyrkulacji spalin EGR oraz katalizatora utleniającego DOC. Silnik jest doposażony w turbinę, układ chłodzenia powietrza doładowującego oraz układ wtryskowy common rail.

Za przeniesienie napędu odpowiada przekładnia marki ZF (zakres prędkości: 2-36 km/h). Dysponuje ona 16 przełożeniami do jazdy w przód oraz w tył (2 grupy biegów, 4 biegi główne, 2 półbiegi przełączane pod obciążeniem). Dźwignia mechanicznego rewersu umieszczona jest przy głównej dźwigni zmiany biegów. Układ napędowy wyposażony jest w blokadę mechanizmu różnicowego załączaną elektrohydraulicznie.

Standardowa konfiguracja WOM obejmuje 4 prędkości: 430, 540, 540E oraz 1000 obr./min. W ciągniku pracuje pompa hydrauliczna o wydatku 58 l/min. Zasila ona 3 pary złączy hydraulicznych (1 z regulacją wydatku). W opcji istnieje możliwość zastosowania dodatkowej pary wyjść hydraulicznych z tyłu ciągnika.

Tylny TUZ jest sterowany za pomocą EHR (Bosch) i cechuje się maksymalnym udźwigiem 4,9 t.

Pronar 5340 w podstawowej konfiguracji waży 5015 kg, a jego rozstaw osi to 2369 mm. W standardzie montowanie jest ogumienie w rozmiarze 18,4 R34 (tył) i 14,9 R24 (przód). Tylne ogumienie w opcji może być zastąpione oponami radialnymi w rozmiarze 540/70 R34.

Kabina Pronara jest dość przestronna i zapewnia dobrą widoczność. W opcji może być ona doposażona w klimatyzację (5,3 tys. zł).

Za podstawową wersję nowego ciągnika serii P5 o oznaczeniu 5340 zapłacimy 149,9 tys. zł netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!