Nowe modele spełniają normę spalin Stage 4A, m.in. dzięki układowi wewnętrznej recyrkulacji spalin EGR, katalizatorowi i filtrowi cząstek stałych. 4-cylindrowe silniki o pojemności 3,4 l z układem wtrysku common rail wyposażono w turbosprężarkę z intercoolerem. Przyrost mocy w ciągnikach widoczny jest w każdym zakresie, włączając układ WOM oraz hydraulikę z szeregiem nowych, możliwości. Wzrósł także moment obrotowy, który jest teraz dostępny przy niższych obrotach silnika.

W nowych ciągnikach zwiększono wydajność układu chłodzenia, głównie przez zwiększenie objętości chłodnicy i większy wentylator. Okres między przeglądami (wymianą oleju) wynosi 600 godzin. Nowoopracowany układ monitoruje jakość oleju.

Kupujący Farmalla U będą mogli wybrać spośród trzech przekładni – standardowej 12/12 powershuttle oraz opcjonalnych: 24/24 powershuttle z dwustopniowym trybem powershift oraz 20/20 powershuttle z biegami pełzającymi.

Tylna oś jest dostępna w wersji „heavy-duty” umożliwiającej założenie 38-calowych kół. Tego rodzaju oś może być wyposażona w hydrauliczną blokadę kół i hamulce na cztery koła.

Udźwig tylnego TUZ to ponad 5400 kg. Podnośnik jest sterowany elektronicznie, przez co jego obsługa jest bardziej komfortowa. Wał odbioru mocy został dopasowany do krzywej wykresu mocy silnika i jego maksymalna moc jest osiągana przy obrotach silnika wynoszących 1800-1900 obr./min. Takie rozwiązanie ma za zadanie redukcję zużycia paliwa i osiągnięcie niższego poziomu hałasu podczas pracy.

Układ hydrauliczny ma dwa obiegi. Pierwszy – niskociśnieniowy – ma wydajność 35 l/min. i ma zastosowanie w układzie kierowniczym. Drugi obieg wysokociśnieniowy do hydrauliki zewnętrznej, ma wydajność 61 l/min., z możliwością zwiększenia do 80 l/min. Do sterowania hydrauliką dostępne są różne opcje, w tym również joystick. Po raz pierwszy ciągniki tej mocy mogą być wyposażone w przedni TUZ – w razie potrzeby – także w WOM.

Sporo zmian dotyczy również kabiny ciągnika. Większa powierzchnia szyb, zintegrowana przednia szyba z dachem – to elementy które mają zapewnić lepszą widoczność. W środku znalazło się nowe siedzenie kierowcy i wygodne siedzisko dla pasażera. Zintegrowany joystick może być używany do sterowania ładowaczem czołowym lub narzędziami zawieszonymi na przednim TUZ. Sterowanie układem klimatyzacji zostało umieszczone w prawym, przednim słupku kabiny.

Ciągniki Case IH Farmall U formalnie zastąpią dotychczasową serię JXU. Zaprezentowane po raz pierwszy podczas listopadowej Agritechniki, do sprzedaży trafią najprawdopodobniej w połowie bieżącego roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!