W 2013 roku Grene zamierza zwiększyć tempo rozwoju sieci otwierając kolejne minimum 15 sklepów franczyzowych, tym samym umacniając się na pozycji lidera detalicznego, rolniczego rynku technicznego zaopatrzenia rolnictwa w Polsce. Obecnie w sieci działa 98 sklepów oferujących szeroką ofertę skierowaną przede wszystkim do rolników i mieszkańców mniejszych miast.

- Franczyza sklepów rolniczo-technicznych Grene to jedna z niewielu ofert współpracy biznesowej, dostępnych dla rynku małych miejscowości, a nawet wsi. Skonstruowany 10 lat temu model biznesu, jakim jest profesjonalny sklep technicznego zaopatrzenia rolnictwa przed uruchomieniem oferty franczyzowej został gruntownie przetestowany w trakcie tworzenia sieci własnej - przekonuje Leszek Niewiedziała, kierownik franczyzy w Grene Sp. z o.o. - Współpraca franczyzowa opiera się zatem nie tylko na silnej pozycji na rynku, ale również na bardzo zróżnicowanych, lokalnych doświadczeniach. Dzięki tym czynnikom zbudowaliśmy koncept idealnie pasujący do rzeczywistości gospodarczej lokalnych rynków, na których ciągle brakuje profesjonalnej i kompletnej oferty dla rozwijającego się rolnictwa, ale również firm transportowych, warsztatów, jak i klientów indywidualnych - dodaje.

- Sklepy franczyzowe sieci działają już w 13 miejscowościach naszego kraju: Szczecinku, Wagańcu, Suszu, Ełku, Kłódce koło Grudziądza, Zamościu, Łęczycy, Krotoszynie, Nowogardzie, Polichnie koło Kraśnika, Sokołowie Podlaskim, Słupsku, a w lutym tego roku wystartuje sklep w Kocierzewie Południowym, niedaleko Łowicza. Naszą strategię rozwoju sklepów franczyzowych na terenie Polski oparliśmy na lokalnym biznesie, w domyśle rodzinnym, dla którego prowadzenie własnej działalności gospodarczej w tej perspektywicznej branży stanowi alternatywę dla dość ubogiego wachlarza realnych pomysłów na własny biznes w średnich, małych miastach, ale również i wsiach, zlokalizowanych wszędzie tam, gdzie dominuje i rozwija się produkcja rolnicza - opisuje cel i kierunek działań Grene Jarosław Łuczak; szef działu rozwoju w Grene Sp. z o.o.

W najbliższych latach model franczyzowy ma być dla Grene podstawowym kierunkiem działania. - Oparliśmy nasz model na długoletniej, bezpiecznej i zrównoważonej współpracy z franczyzobiorcami i wcale nie ograniczamy jej perspektyw wyłącznie do okresu zapisanego w umowie, który wynosi 5 lat. Nasza misja i wizerunek oparty na hasłach „jesteś w dobrych rękach" i „dzielimy się naszym sukcesem" to podstawa, determinująca nasze podejście do współpracy, opartej o jak najdłuższe perspektywy działania - podsumowuje Łuczak.

Zainteresowany przystąpieniem do systemu Grene kandydat powinien wypełnić kwestionariusz zgłoszeniowy, dostępny na stronach internetowych sieci, który umożliwia rozpoczęcie bardzo szczegółowej procedury analizy lokalizacji, jej otoczenia, struktury klientów oraz innych, istotnych elementów otoczenia Wszystko po to, aby, jak podkreślają przedstawiciele sieci, opracowywać realne biznes plany dla sklepów franczyzowych, uruchamiając je w maksymalnie bezpiecznym i przewidywalnym otoczeniu.