- 5- i 6-klawiszowe kombajny serii CX5000 i CX6000 to maszyny, które potencjalnie najbardziej wpisują się w potrzeby polskich rolników i jest to segment charakteryzujący się największą dynamiką wzrostu. Jeszcze nie jest dominujący, ale myślę że w przeciągu 2 sezonów będzie to główny segment w Polsce pod względem ilości sprzedanych kombajnów - mówi Tomasz Kozieł, szef marketingu New Holland Polska.

Według szefa marketingu New Holland, kombajny 4-klawiszowe to dzisiaj segment marginalny. Rynek na te kombajny w Polsce zanika. Kupujący maszyny 5-wytrząsaczowe, wybierają najczęściej z silnikami o mocy powyżej 200 KM.

Co wpływa na wybór kombajnów o większych wydajnościach? Ważnym czynnikiem determinującym zakup większych maszyn jest zwiększająca się powierzchnia gospodarstw rolnych, ale nie tylko.

- W Polsce brakuje działalności spółdzielczej, gdzie rolnicy zrzeszali by się do zakupu jednej, większej maszyny. Dominuje użytkowanie indywidualne, rozwijają się też firmy usługowe. Ponadto bardzo duże znaczenie ma to, kiedy zbieramy zboże. Sezon żniwny staje się coraz krótszy, dlatego wydajność kombajnów ma coraz większe znaczenie. Liczy się jakość ziarna, za które uzyskuje się odpowiednio wysoką cenę - podsumowuje Kozieł.

W ubiegłym roku New Holland sprzedał w Polsce rekordowa ilość maszyn do zbioru zbóż, osiągając 40-proc. udział w rynku. - Celem na bieżący rok jest utrzymanie pozycji lidera w tej grupie maszyn - dodaje szef marketingu.