Kubota zwiększy w tym roku swój udział w polskim rynku ciągników i maszyn do 2,12%.

Traktory z literką „K" na masce są obecne w Polsce od 2004 r., czyli od momentu, kiedy sprzedano nad Wisłą pierwszy ciągnik.

Od 1-go listopada 2012r. ciągniki rolnicze i maszyny komunalne marki Kubota będą miały nowego dystrybutora w Polsce. Dotychczasowego, niezależnego importera zastąpi przedstawicielstwo producenta, firmy Kubota Corporation.

- Polska stanie się naszymi drzwiami do ekspansji naszych traktorów i maszyn komunalnych na rynek wschodni - powiedział Rujner.

- Już za 2-3 lata chcemy być obecni z naszą ofertą na Ukrainie, potem w Białorusi, a docelowo interesuje nasz rynek rosyjski - dodał.

Kubota sprzedała na naszym rynku 352 traktory i maszyny w minionym roku.

Japońska marka światową ekspansję rozpoczęła w 1972 roku od USA.

- Za oceanem Kubota jest liderem sprzedaży wśród ciągników do 100 KM, a swój udział w rynku szacuje na 35% - powiedział Andrzej Sosiński z Kubota.

W minionym roku, od początku swojej obecności na tym rynku, firma sprzedała w USA 1,5 milionowy ciągnik - dodał Sosiński. W sumie w 2011 r. markę Kubota za oceanem nabyło 60 tys. farmerów i przedsiębiorców.

W Polsce od 2004 do 2011 r. Kubota sprzedała tysiąc ciągników.

Jest niekwestionowanym liderem na własnym - japońskim - rynku. Ma 50% udziałów w nim, a roczna sprzedaż traktorów i maszyn wynosi 44 tysiące.