Natural to seria ciągników przeznaczona dla tych, którym zależy na ciągniku w miarę prostym, ale nie pozbawionym sprawdzonych udogodnień. Tak więc w stosunku do modeli Frutteto 3 S/V i ActiveDrive będą to ciągniki dużo mniej skomplikowane i pozbawione części elektroniki oraz o mniejszej mocy (poniżej 80KM). Zaś od serii Frutteto 3 Classic będą nieznacznie bardziej wszechstronne.

Nie da się ukryć, że wybierając ciągnik sadowniczy SAME, łatwiej byłoby w ogóle nie patrzeć na nazwy i cyferki, a skupić się na ich parametrach i możliwościach, bowiem mnogość obecnie oferowanych maszyn i ich zbliżonych parametrów w połączeniu z "marketingowymi zaklęciami" dilera mogą przyprawić o zawrót głowy.

Silnik i przekładnie

Małe maszyny są póki co uprzywilejowane, bowiem wraz z nastaniem normy Stage V, także i im, nim zostaną dopuszczone do pracy, surowe urzędnicze oko przyjrzy się bliżej. Dlatego też cieszy fakt, że pod maską ciągników serii Natural znajdziemy sprawdzone i niezawodne silniki SDF 1000.3 i 1000.4 o pojemności 3 litrów (trzycylindrowe) i 4 litrów (czterocylindrowy w modelu 80.4).

Wszystkie turbodoładowane i wszystkie w pełni tolerujące zasilanie paliwami pochodzenia roślinnego (biodieslami) z Bio 100 włącznie. To nie tylko dobry znak dla tych, którzy mają możliwość korzystania z tego typu paliwa, lecz przede wszystkim gwarancja wytrzymałego układu wtryskowego o niskiej podatności na paliwa gorszej jakości.

Cztery warianty mocy, odpowiednio (KM/Nm): 55/213, 62/240, 72/265 i 75/285 w zupełności pokrywa się z typowymi oczekiwaniami kupującego – takie stwierdzenie zapewne usłyszelibyśmy od sprzedającego. Dyskusyjna pozostaje kwestia wyboru pomiędzy modelem o mocy 72 i 75 KM, ale o tym nieco później.

Jeżeli chodzi o przekładnie, to z każdym wariantem mocy możemy zestawić przekładnię o piętnastu lub ośmiu przełożeniach (także z dodatkowymi biegami pełzającymi), z rewersem mechanicznym umożliwiające rozwinięcie maksymalnej prędkości 40 km/h. Ponadto seria Natural oferuje blokady obu mostów oraz cztery hamulce wielotarczowe w kąpieli olejowej.

Układ hydrauliczny i podnośnik

Serce hydrauliki siłowej stanowi pompa o wydatku 42 l/min, na potrzeby wspomagania kierownicy przewidziano drugą pompę o mniejszym wydatku. W podstawowej wersji, niezależnie od wariantu mocy, znajdziemy rozdzielacz 4-drogowy, który można zamienić na 6-drogowy za dodatkową opłatą.