Nowe ładowarki Claas Scorpion to sześć modeli o wysokości podnoszenia od 6 do 8,8 m i udźwigu od 3 do 5,5 tony. Nowe konstrukcje to odpowiedź na coraz większe zainteresowanie tymi maszynami. Porównując do 2006 r. Claas zwiększył sprzedaż ładowarek siedmiokrotnie. Od 2008 r. ładowarki są produkowane w na rynki światowe w nowo wybudowanej fabryce w Pfullendorf w Niemczech.

Nowe maszyny możemy podzielić na dwie serie: „dużą" i „małą". Do pierwszej grupy zaliczają się modele: 9055, 7055 i 7044. Wcześniej oferowały one maksymalny udźwig 4,4 tony, teraz największy model 9055 może podnieść aż 5,5 tony, a maksymalna wysokość podnoszenia to 8,8 m. Oprócz udźwigu zwiększono również moc silników i wydajność układu hydraulicznego - do 187 l/min. w modelach 9055 i 7055.

Zwiększenie udźwigu było możliwe m.in. dzięki nowej koncepcji ramy. Obniżono tutaj punkt ciężkości. Szczególnie istotnym elementem jest niski punkt osadzenia ramienia teleskopu. Jego połączenie z konstrukcją podwozia ogranicza się do dwóch punków: sworznia obrotowego ramienia i siłownika hydraulicznego. W dolnym położeniu ramienia jest ono całkowicie wyrównane z ramą, co również zwiększa stabilność i pozwala na lepszy dostęp z prawej strony maszyn. zmieniona konstrukcja nadwozia pozwoliła także na zastosowanie większego ogumienia - do rozmiaru 600/55-26,5.

W zależności od potrzeby, operator ładowarki może wybrać cztery tryby pracy wysięgnika:
- do pracy z łyżką, gdzie przy opuszczaniu ładunku wysięgnik jest zawsze wysuwany, niezależnie od wysokości podnoszenia i obciążenia układu załadunku,
- sztaplowanie, dokładny, pionowy ruch opuszczania układu załadunku z automatycznym prowadzeniem teleskopowego wysięgnika, co jest szczególnie przydatne np., przy pracach z paletami,
- tryb ręczny, w którym automatyczne wysuwanie wysięgnika jest wyłączone,
- pionowe podnoszenie i opuszczanie - dokładne ruchy pionowego podnoszenia i opuszczania przy automatycznym prowadzeniu teleskopowego ramienia.

Komfort pracy operatora ma teraz zapewnić nowa kabina. Oferuje ona więcej przestrzeni wewnątrz (szerokość zwiększona o 9 proc.) i lepszą widoczność (powierzchnia szyb zwiększona o 8,5 proc.). Opcjonalnie może się w niej znaleźć 23-litrowy schładzany schowek , a także fotel z aktywną amortyzacją.

Dżojstik znajdujący się po prawej stronie kierowcy na podłokietniku, obsługuje aż do 13 funkcji. Nowym rozwiązaniem jest możliwość wyboru jednego z trzech zakresów prędkości poruszania się maszyny: 0-7, 0-15 oraz 0-30/40 km/h.

Maszyny napędzają silniki Deuztz z filtrem cząstek stałych i katalizatorem DOC. Dwa największe modele zasilają silniki o pojemnośc 4,1 o mocy 156 KM. Model 7044 i mniejsze seria (Scorpion 7035, 7030 i 6030) są wyposażone w 3,6 litrową jednostkę napędową o mocy maksymalnej 122 KM.

Modele 9055, 7055 i 7044 będą dostępne w ofercie w październiku br. Mniejsze Scorpiony 7035, 7030 i 6030 mają trafić do oferty w lutym 2014 r.