Atutami nowych ciągników ma być prosta obsługa, niezawodność i oszczędność w zużyciu paliwa. Od poprzednich modeli nowa „trzysetka” różni się na pierwszy rzut oka tylko katalizatorem systemu SCR, który jest widoczny na zewnątrz, tuż pod rurą wydechową.

Jednostki napędowe nowych ciągników to tradycyjnie silniki Deutz o pojemności 4 litrów, znane z poprzednich serii. Modyfikacji uległ układ wydechowy w skład którego wszedł system SCR, a usunięto zewnętrzny system recyrkulacji spalin. Do przeniesienia napędu zastosowana została ta sama bezstopniowa przekładnia Vario.

Wszystkie ciągniki serii 300 SCR Vario są standardowo wyposażone w system TMS zapewniający optymalne ustawienia parametrów pracy maszyny w każdych warunkach. Zmiany w układzie hydraulicznym polegają na zwiększeniu wydatku pomp do 83 l/min. Sporo zmian dotyczy również ustawień ciągnika – nowe funkcje zyskały terminale sterujące.

Podobał się artykuł? Podziel się!