Ale sam wygląd, projektu włoskiego designera Giugiaro, to nie wszystko. W maszynach zastosowano wiele nowych rozwiązań. Ważną zmianą w serii 6 będzie przekładnia Sense-shift 24/24. W nowych przekładniach liczba sprzęgieł, a wiec i półbiegów pozostała ta sama jak w dotychczasowych modelach (6 zakresów, 4 półbiegi), jednak zmieniło się sterowanie nimi. Wszystkie zawory „0-1” zostały zamienione na tzw. proporcjonalne, umożliwiające stopniowe otwieranie kanałów przepływu oleju. To z kolei wyeliminowało szarpanie przy zmianie półbiegów. Oprócz przekładni Sense-shift dostępne będą również przekładnie bezstopniowe TTV.

W skład serii 6 będzie wchodziło aż 10 modeli ciągników – od 120 do 190 KM z silnikami 4- i 6-cylindrowymi. Na tę chwilę wprowadzone zostały modele 6-cylindrowe: 6150, 6160 i 6180 o mocach maksymalnych w zakresie 150 – 180 KM.

W dużych gospodarstwach sprawdzi się natomiast seria 7, w skład której wchodzą trzy modele (7210, 7230 oraz 7250). Napęd jest przekazywany bezstopniowo przekładnią ZF (wyposażenie standardowe). Dzięki łatwym w użyciu przyrządom sterowniczym, użytkownik już od pierwszej chwili jest w stanie w pełni wykorzystywać możliwości ciągnika, bez konieczności przechodzenia specjalnych szkoleń.

Sercem modeli serii 7 jest zaawansowany technologicznie 6-cylindrowy silnik Deutz TCD 6.1 L06 4V, oferujący do 263KM (194kW) mocy maksymalnej, osiąganej w modelu TTV 7250. Rolnicze przeznaczenie tej jednostki potwierdza moment obrotowy wynoszący ponad 1000 Nm (generowany przy 1600 obr./min) oraz moc maksymalna osiągana przy 1900 obr./min i pozostająca na stałym poziomie od 1600 do 2100 obr./min.