Nowe modele są wyposażone w 4-cylindrowe silniki Deutza 6150.4 oraz 6160.4 pracujące w technologii SCR. Są wyposażone w cztery zawory na cylinder, turbosprężarkę i intercooler, elektronicznie sterowany zawór westgate i są zasilane układem Common Rail. Nowe silniki są w pełni przystosowane do użycia biopaliw, przy udziale biodiesela sięgającym do poziomu 100 proc.

Podobnie jak w większych, wcześniej zaprezentowanych modelach, czterocylindrowce serii 6 będą wyposażone w przekładnię Sense-Shift. Zmiana biegów może być wykonywana automatycznie w odpowiedni sposób do charakteru wykonywanej pracy. Charakterystyczna jest też łagodna zmiana biegów dzięki zastosowaniu zaworów pośrednich. Dodatkowo jest także możliwość regulowania czułości działania rewersu, pozwalająca operatorowi na wybór szybkiej lub powolnej reakcji na ruch dźwigni zmiany kierunku jazdy.

Skrzynia biegów ma 6 przełożeń z 4 zakresami Powershift na każdym z nich, co daje 24 biegi w obydwu kierunkach jazdy. Ciągnik może być wyposażony w reduktor na 4 pierwszych biegach, co razem daje 40P+40T biegów. Dzięki nakładaniu prędkości na kolejnych biegach, możliwa jest jazda na wybranym biegu bez konieczności wykonywania częstych zmian przełożeń w trakcie zmieniających się warunków. Dzięki funkcji Speed-matching, w trakcie przełączania biegu, zakresy Powershift mogą być dobierane automatycznie - standard we wszystkich wersjach i modelach - co dodatkowo podnosi komfort pracy operatora.

Wersję P modeli Serii 6 wyposażono w zaawansowany system automatycznej zmiany zakresów Powershift, sterowany przez centralkę elektroniczną, która odpowiada za najlepszy dobór zakresu na każdym biegu. W efekcie opracowano system, który optymalizuje wydajność i redukuje zużycie paliwa. Maksymalna prędkość 40 km/h jest osiągana przy 1600 obr/min, co dodatkowo zmniejsza ilości zużywanego paliwa i obniża poziom hałasu zwiększając tym samym komfort jazdy.