Testy zostały przeprowadzone przez Niemieckie Towarzystwo Rolnicze (DLG). Ciągnik Zetor Forterra 235 16V wykazał się najmniejszym apetytem na paliwo wśród dostępnych 4-cylindrowych maszyn na rynku w tym zakresie mocy.

- Przeprowadzane przez DLG badania są bardzo szanowane, a ich wyniki traktowane bardzo poważnie, dlatego tym bardziej jest mi przyjemnie, że Forterra 135 odniosła sukces i udowodniła, że nasi klienci otrzymują to, co obiecujemy – powiedział Marián Lipovský, zastępca dyrektora wykonawczego i dyrektora produkcji spółki Zetor Tractors.

Zetor Forterra 135 16 V należy do zupełnie nowej serii Forterra 2010. Charakterystyczne dla ciągnika są eleganckie linie nadwozia, nowe wnętrze i lepsze wyposażenie, a także zupełnie nowy silnik, który odegrał kluczową rolę w przeprowadzonym rankingu.

Model jest napędzany po raz pierwszy jednostką napędową w technologii 16-zaworowej. Jest to zupełnie nowy koncept zapewniający wzrost mocy silnika o prawie 8 kW, poprawę momentu obrotowego o ponad 36 proc., jak również zwiększający efektywność jego chłodzenia, a przede wszystkim - zużycia paliwa.

Pomiar zużycia paliwa dał wynik 283 g / kWh, przez co Forterra 135, tj. o 5,7 proc. lepszy wynik od średniej wielkości wszystkich wcześniej testowanych ciągników. W teście bardzo dobrze wypadły również takie elementy jak udźwig podnośnika, wydajność hydrauliki i zwrotność ciągnika.

Podobał się artykuł? Podziel się!