W sierpniu br. rolnicy zarejestrowali 196 zielonych maszyn z jelonkiem w logo. Mimo tego, w porównaniu do tego samego miesiąca z ubiegłego roku, firma odnotowała 33-proc. spadek.

Podobna sytuacja dotyczy Marki New Holland. W ósmym miesąciu tego roku zarejestrowano 186 błękitnych ciągników, czyli niemal 33 proc. mniej niż przed rokiem.

Zetor odnotował jeszcze większy spadek - aż 40 proc. To jednak nie przeszkodziło mu w zajęciu trzeciej lokaty z 132 sprzedanymi traktorami.

Dane statystyczne mówią same za siebie - wszystkie marki z pierwszej dziesiątki najpopularniejszych marek odnotowały spadki. „Na plusie" znalazła się jedynie Kubota, która odnotowała 145 proc. wzrost sprzedaży i znalazła się na 6 miejscu pod względem ilości sprzedanych maszyn w tym roku

Pomimo generalnego spadku sprzedaży, są obszary które potrafią przynieść powody do zadowolenia producentom. To sektor maszyn wyspecjalizowanych. W ostatnich miesiącach zauważalny jest pokaźny wzrost popularności ciągników przeznaczonych do sadownictwa oraz maszyn kompaktowych.

Najczęściej wybieranymi modelami były Zetor Major 80 marki Zetor oraz Kubota L5040N. Czeski ciągnik sprzedał się w sierpniu w ilości 41 sztuk. Pomarańczowy sadownik z Japonii zanotował już 24 nowe rejestracje.

Najlepiej sprzedającymi się modelami są ciągniki z silnikami w zakresie mocy 76-99 KM (327 sztuk w sierpniu). Jest to jednak o 41 proc. mniej w porównaniu do analogicznego okresu 2012.

Drugi rozchwytywany segment to 100-130 KM (230 sztuk czyli spadek o 49 proc.). Trójkę najpopularniejszych zamyka przedział mocy 50-75 KM - 214 sztuk - co daje wynik o pawie 10 proc. gorszy w porównaniu do sierpnia 2012.

Warto jednak zwrócić uwagę na wyniki sprzedaży traktorów z silnikiem do 50 KM. Biorąc pod uwagę rezultaty ubiegłoroczne, obecnie mamy do czynienia z poprawieniem wyniku o ponad 15 proc., co daje całościowy udział rynkowy na poziomie 3,1 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!