Według danych z IBRM Samar, we wrześniu zarejestrowano br. zarejestrowano 1230 ciągniku, a już w październiku zaledwie 920 sztuk. To wynik słabszy również od ubiegłorocznego o ok. 130 maszyn i drugi najgorszy rezultat w roku bieżącym (783 szt. w styczniu).

Taki obrót systuacji to przede wszystkim efekt wejścia w życie kolejnej normy emisji spalin Stage 4B, która zaczęła obowiązywać od 1 października br. wrzesień był zatem miesiącem w którym producenci mogli skierować na rynek maszyny niespełniające nowej normy emisji spalin. To z kolei spowodowało masowe zakupy maszyn przez dealerów i rejestrację ciągników przed 1 października.

Sztuczne rejestrowanie ciągników w ucieczce przed nową normą spalin dało we wrześniu wysokie wyniki w rankingach rejestracji/sprzedaży, ale to z kolei odbiło się zniżką w ubiegłym miesiącu - październiku.