W porównaniu z wrześniem br. rynek przyczep skurczył się o blisko 9 proc. - informuje agencja Martin & Jacob, monitorująca rynek rolniczy. Od stycznia do października 2014 r. zarejestrowano w Polsce 5140 nowych przyczep rolniczych, a więc o 32 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Należy jednak pamiętać, że ogromny udział w ubiegłorocznym wyniku, ma czerwcowa eksplozja sprzedaży związana ze zmianami prawa w zakresie rejestracji przyczep typu SAM.

- Wbrew pozorom, sytuacja na rynku przyczep nie jest najgorsza. W porównaniu z październikiem 2013 r. liczba rejestracji jest obecnie o 27 proc. wyższa. Niemal wszyscy producenci z pierwszej dziesiątki sprzedali więcej przyczep niż przed rokiem. Biorąc pod uwagę obecny sezon, a więc ostatnie miesiące roku, w których rolnicy z reguły nie doposażają swoich gospodarstw, wynik ten uznać należy za dobry prognostyk na przyszłość - mówi Mariusz Chrobot, z firmy Martin & Jacob.

Liderem rynku pozostaje Pronar, który w październiku zarejestrował 118 nowych przyczep, a więc o 16 proc. więcej niż przed rokiem. W porównaniu z wrześniem producent z Narwi wypuścił na rynek o 28 sztuk mniej.

Podobnie jak przed dwunastoma miesiącami na drugim miejscu uplasował się Metal-Fach. W tym miesiącu 59 nabywców zdecydowało się na zakup przyczep tego producenta. Metal-Fach to jedyna firma z pierwszej dziesiątki, która w porównaniu z ubiegłym rokiem, odnotowała spadek sprzedaży (o blisko 8 proc.).

Po chwilowej nieobecności, na podium powrócił Metaltech. W październiku br. producent z Mirosławca zarejestrował 52 nowe przyczepy, czyli o 73 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Firma Zasław, która we wrześniu szturmem wkroczyła na podium, w październiku z wynikiem 29 sprzedanych sztuk, musiała się zadowolić czwartym miejscem.

W październiku udało się utrzymać układ sił ukształtowany przed miesiącem. Liderem wśród regionów pozostaje Wielkopolska, w której zarejestrowano 65 przyczep, czyli o 81 proc. więcej niż przed rokiem.

Drugie miejsce i 46 nowych przyczep na drogach to wynik województwa mazowieckiego. W porównaniu z analogicznym okresem roku 2013, Mazowieckie odnotowało spadek sprzedaży o blisko 18 proc.

W tym miesiącu najniższy stopień podium podzieliły między sobą aż dwa regiony. Województwa łódzkie i lubelskie z wynikiem 42 rejestracji zajęły ex aequo trzecie miejsce.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!