- Największy ciągnik w całej ofercie maszyn kołowych marki Case IH pobił wszelkie rekordy w ośrodku badawczym University of Nebraska Tractor Test Laboratory (NTTL) w USA. Placówka ta zajmuje się weryfikacją osiągów deklarowanych przez producentów ciągników, podaje Case IH.

Wyniki badań, jakim poddano model Steiger 620, (czyli „kołowy” odpowiednik Quadtraca 620) oficjalnie potwierdziły, że jest to najbardziej oszczędny ciągnik zapewniający największą moc pociągową. Maszyna osiągnęła nowe rekordy w dziedzinie oszczędności paliwa oraz mocy silnika i mocy pociągowej podczas pracy z belką zaczepową. W każdej z tych kategorii Steiger 620 pokonał wszystkie ciągniki zbadane dotychczas w NTTL.

Oprócz imponującej mocy silnika 594,08 KM, czyli najwyższej odnotowanej kiedykolwiek w historii ośrodka, Steiger 620 potwierdził zdolność skutecznego przenoszenia mocy na podłoże wyrażoną w postaci maksymalnego zużycia paliwa podczas pracy z belką zaczepową, które wyniosło zaledwie 242 g/kWh, oraz możliwość uzyskania 75 proc. maksymalnej siły pociągowej przy zużyciu paliwa wynoszącym 257 g/kWh. Ulrich Sommer, dyrektor ds. marketingu ciągników w Case IH twierdzi, że tak niesamowita oszczędność zarówno oleju napędowego jak i dodatku DEF (DEF/AdBlue) przekłada się bezpośrednio na niższe koszty eksploatacji.

- Silniki ciągników Steiger i Quadtrac marki Case IH, produkowane przez jej spółkę siostrzaną FPT, nie zawierają filtra cząstek stałych, który wymaga okresowego czyszczenia i regeneracji oraz wymiany oleju co 600 godzin pracy. Taka konstrukcja umożliwia obniżenie średnich kosztów w zakresie cieczy eksploatacyjnych (paliwo i DEF) o 2,2 proc. dla całej serii ciągników Steiger o mocy od 370 do 620 KM w porównaniu z podobnymi modelami konkurencji, dodaje Ulrich Sommer.

NTTL to oficjalny amerykański ośrodek zajmujący się badaniami ciągników zgodnie z normami Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Norm OECD w tej dziedzinie przestrzega dwadzieścia dziewięć państw, a ośrodki badawcze działają w 25 krajach na świecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!