Steyr 4135 Profi Natural Power jest napędzany silnikiem jednopaliwowym CNG (z ang. sprężony gaz ziemny) o pojemności 3 litrów generującym moc 136 KM. Wyprodukowany w rodzimych zakładach silnik FPT przenosi wytworzony moment obrotowy na czterozakresową przekładnię powershift 17/16. Umożliwia ona jazdę z prędkością do 50 km/h.

Charakterystyczne dla ciągnika są obudowy wokół jego korpusu, w których znajdują się zbiorniki na lotne paliwo. A jest ich aż dziewięć, o łącznej pojemności 300 litrów. Dlatego kilka z nich zintegrowano również z tylną częścią kabiny.

Jak przystało na serię Profi, ciągnik ma wszystkie funkcje dostępne w tradycyjnych wersjach tej serii. W maszynie znalazł się zatem układ hydrauliczny o wydajności 113 l/min. z maksymalnie siedmioma parami wyjść hydrauliki zewnętrznej oraz tylny TUZ sterowany elektrohydraulicznie z udźwigiem 7864 kg. WOM ma trzy zakresy obrotów:540, 540E oraz 1000 obr./min. z trybem automatycznym. W standardzie znalazł się monitor S-Tech 300 działający w trybie ISOBUS

Za wprowadzeniem gazu ziemnego lub biogazu jako napęd dla ciągników przemawia wiele faktów. Oprócz niższych kosztów eksploatacji ważna jest również dbałość o środowisko. Metan charakteryzuje się najniższą zawartością węgla spośród wszystkich porównywalnych paliw i spala się bezwonnie. Poziom cząsteczek stałych w gazach wydechowych jest niższy aż o 99 proc.

W Steyr uważa się, że taka alternatywa napędu opłaci się przede wszystkim dla gospodarstw, które produkują własny biogaz. – Gaz ziemny lub biogaz jest pod wieloma względami lepszym wyborem dla rolnictwa, gdyż wytwarza 25 proc. niższą CO2 i 95 proc. mniej tlenków azotu w porównaniu ze spalaniem oleju napęd – wyjaśnia jeden z menadżerów ds. globalnego marketingu. – Wierzymy że w przyszłości będzie wiele potencjalnych zastosowań dla tej czystej technologii silników – dodaje.

Oficjalna prezentacja ciągnika Steyr Profi 4135 Natural Power odbyła się podczas jesiennych targów Agritechnica w Hanowerze.